fredag 22 juli 2011

Regn och rusk

HEJ!
Det har regnat hela dagen så det har inte blivit något balkongfix. Nu får det snart räcka. Försöker se något positivt i allt regnande; men, men...


I förrgår var S och jag till Claes Ohlssons och köpte två saker:

En skruvdragare: S hjälpte två kompisar till  mig att bygga en altan igår och hade tänkt använda den nya fina skruvdragaren då. Redan när vi kom hem och han satte batteriet på laddning märkte vi att det var något fel med den. Inget hände. Laddaren fungerade inte, den var alldeles död :(

Vi har 3,5 mil till staden, så han hann inte byta den.
Det fixade sig genom snälla grannar som lånade ut sin.

Den andra saken vi köpte var en ask med fem färgpennor:  Fyra av dem skulle ändra färg om man drog med den femte över det man skrivit/ritat.  Inget hände! "Trolleripennan" var helt torr och det fungerade inte alls.


Det är sånt som händer, men  jag har aldrig förr varit med om att det har varit fel på 100% av inköpen. Maximal otur.

Idag har vi varit och lämnat tillbaka pennorna och bytt skruvdragaren. Såg på Nettobladet att det fanns acrylfärger billigt där så vi åkte dit. Netto i Krsd ligger i det mest invandrartäta området. Jag lägger inga värderingar i följande uttalande, det är bara ett konstaterande: Vi trodde att vi hade hamnat i en helt annan del av världen.
Här fanns knappt en enda etnisk svensk. Alla kvinnor bar hucklen och heltäckande dräkter.
Alla män hade kolsvart hår.

Lite märkligt kändes det faktiskt. 
INTEgration.

Det här inlägget skrev jag igårkväll, men plötsligt började åskan gå så jag var tvungen att stänga ner. Idag är en annan dag. Helt öppen, vi får se vad som händer.

Ha en bra dag hörrni! ♥

KRAM!!!


2 kommentarer:

  1. Tråkigt med allt regnande! Här är det Östersjöfestival och regnet har dämpat festligheterna en del.
    I morgon åker vi till Öland och hoppas förstås på bättre väder då..
    Var rädd om Dej! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Ja det är synd om festivalarrangörerna när det regnar. Så mycket jobb. Och för oss som uteblir och missar en skön somarupplevelse. Tänk så beroende vi är av vädret.
    Hoppas att ni får det bättre på Öland för där är det väl alltid fint väder?!
    Hälsa A och njut av semestern! Kram! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥