fredag 29 juli 2011

I väntrummet på Djursjukhuset

HEJHEJ!

Ja här sitter de oroliga ägarna till en hop fina djur som är sjuka och skadade. Klart att de måste lugnas med varsin trolleriglass! Ni vet väl själva hur det känns att sitta i ett väntrum och vänta på besked när någon som är väldigt viktig i ens liv mår dåligt.

Att så många i samlingen mår dåligt samtidigt det kan ju knäcka de starkaste.


Och inte blir det bättre av att doktor Mormor är amatör...


...och inte vet särskilt mycket om benbrott och sånt! Ja, det är bara att hoppas! Vi får se i morgon när de vaknar ur narkosen hur det har lyckats :) Stackars vovven är riktigt illa däran, han har tuppat av totalt!

Senare på dagen kom Mamma och Pappa!

Vi gömde oss i garaget:) Sofia kunde ju inte hålla tyst för hon såg en glimt av dem därute när de kom. "Mamma" "Pappa" ropade hon med hög röst. Så det gick ju lätt att hitta oss...oj vad de skrattade, till slut skrattade vi allihopa som galningar:)

De stackars små djuren var snabbt glömda. Tur att det kommer roliga saker mellan när livet ser som mörkast ut:)

Kram och godnatt!

2 kommentarer:

  1. Men du har väl hört att " Om ditt hjärta brister laga det med Karlsons klister"? ;)) Så visst går det bra då att hjälpa de små stackarna som ligger där skadade och jag tror säkert att du är proffs på det. Jag kan riktigt känna spänningen där ni stod i garaget och väntade och kikade :)) Klart man måste ropa då, går ju inte behärska sig. Och sen hör jag hur ni skrattade alla :)) Du är bara bäst Karin hihi

    SvaraRadera
  2. Nej, den varianten har jag inte hört:)) Bara "Karlssons-klister-lagar-alla-fel-ocgh-brister" Det är klart, hjärtat hör kanske också dit! Att jag inte har tänkt på det förut;)Karlssons klister har ju varit med under hela mitt liv!Tuben har faktiskt sett likadan ut hela tiden. Skönt att det finns något som inte förändras:D Kram :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥