måndag 11 juli 2011

Titel...?

Hej i sommarnatten! 

Har precis kommit hem från en mysig kväll hos Å och A-S. God mat och dryck. Trevligt sällskap. Vi har suttit ute i deras trädgård tills alldeles nyligen och dryftat oväsentligheter och en del väsentligt har nog också slunkit med:)

Så skönt det är med vänner på promenadavstånd, en kvällspromenad är aldrig fel när natten är ljummen :)


Här står vi i väntan på att hängas upp...


För några dagar sedan fick jag ett vykort från en gammal arbetskamrat som undrade vad jag gjorde om dagarna eftersom hon aldrig såg till mig. Vi bor i samma lilla by, så det är ju lite konstigt. Fast vi har inte riktigt samma tider på ICA:) Det är ju där man möts!

Eftersom vi har en del muntligt att ta igen så kommer hon hit i morgonbitti (kl. 10) och äter frukost med mig. Hon sa särskilt till att hon inte ville se mig i pyjamas då. HAHA :D

Mina tider (när jag är ledig) är lite knepiga för de flesta i min omgivning. Oftast är jag inte i säng före kl 02  och det innebär att jag sover till vid  tiotiden på morgonen.

Sova kan jag göra när- och varsomhelst. Så fort jag stannar upp. I bilen. Framför TV:n. Men oftast inte på kvällen!!! Då är jag för det mesta pigg som en lärka. Idag somnade jag utomhus (i gungsoffan) medan jag  lyssnade till Sommarpratarna, men hann i alla fall höra att Greve Watchmeister verkade vara en väldigt sympatisk person. Vi bor bara en halvtimmes bilfärd från Wanås slott, där han bor. Har varit där många gånger och tittat på konstutställningarna i slottsparken men aldrig stött på honom personligen. Vad jag vet.

NU ska jag spela ett Zylomspel som heter Jewel Quest Solitaire. Tycker jag är jätteroligt:)

Natti-natti!

KRAM




4 kommentarer:

  1. Skickade hon ett vykort? hihi Än fast ni bor i samma by? Kul :D Nu är ju klockan strax halv elva så antagligen har du hoppat ur pyjamasen och ni sitter och surrar :). Jag vänder på dygnet oerhört snabbt. Skulle utan problem också vara uppe till klockan två om jag fick sova lite längre på morgonen. Jag har inga ljuslyktor ute. Vi har ju så ljust hela dygnet. Man kan väl iofs ändå ha ljus. Ha en fortsatt trevlig dag Karin. Vi ska fortsätta med hönsgården idag, glo ut på ängen och killa sig mellan tårna :)

    SvaraRadera
  2. Superfina lyktor! Jag har samma typ som väntar på att få hängas upp... De har jag gjort av färgade dricksglas. Blir nog fint på altanen tror jag!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise: Ja hon skickade ett riktigt schabrak till vykort. Gick inte att missa, typ A4:)Måste faktiskt ta med lite om henne i mitt nästa inlägg, hon är en supermänniska! :) Ha en fin dag du med! Och en trevlig kväll med dina arbetskamrater:) Kram

    SvaraRadera
  4. Elin: Ja, det behöver inte vara så märkvärdigt för att vara stämningsfullt:) Kul att få en kommentar från dig:D Brukar titta in i er blogg då och då! Den är jättefin:) Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥