torsdag 14 juli 2011

En vacker men ruggig kväll

Hejåhå!

Igår kväll var det så här vackert ute!
Inte särskilt varmt dock, så jag satt insvept i en tjock pläd, gungade lite lätt och njöt av den vackra himlen.


Det kan spegla sig vackert i baljan med, inte bara i böljan:)


På dagen var vi, Elin och jag, på Marknad i Hästveda. En stor, fin  marknad. Tyvärr regnade det så vi blev inte långvariga där. Hann i alla fall med att köpa med mig lite smått och gott hem :)


Dessa macarones var premiär för mig. Har sett dem i tidningar och bloggar så jag var lite nyfiken över hur de smakade. Ganska dyra var de förstås - 10 kr styck. Två unga, duktiga tjejer stod och sålde dem och de hade själva bakat dem! Stora som en  normal tugga:) Smakerna på dessa var apelsinchoklad, lakrits och hallon/granatäpple. Den som smakade lakrits var klart godast!! Men de var allt väldigt sliskiga!


Köpte även några meter av den här fina spetsen. Blyertsgrå. Kommer att hitta ett användningsområde för den vid ett senare tillfälle, det är jag helt övertygad om :)

En svart, plastad linneduk och fem påsar kryddor fick också följa med hem, liksom en strut med brända mandlar:)

Nu ska vi åka in till MAXI och helghandla! Det blir kalas på lödag!

Ha en bra dag!!

KRAMAR!

2 kommentarer:

  1. Härligt att sitta ute på kvällen! Jag har aldrig heller ätit sådana bakverk men hemskt vad dyra de är!! Smakar de som de kostar? Var de värda 10kr, även lakritsen? Vi ska också på marknad fast på måndag. Åsele marknad :)

    SvaraRadera
  2. Ja, de var goda men inte något man kan äta mer än en av. För söta. klart att de var värda 10:- när de är hembakade. Är nog ganska tidskrävande att göra. Åå, Åsele marknad! där har jag också varit en gång i tiden:) Ha det så kul!:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥