fredag 8 juli 2011

Rena mörkret

Hej Hallå

 Nu ska jag visa mina allra första försök att  ta mörkerbilder. Har ju inte en systemkamera, men det finns en förinställning som heter "Nattlandskap" på min ganska nya digitalkamera. Den har jag testat ute på Jennys altan häromkvällen.


Här börjar det skymma. Bilden tagen rakt över sundet och det är delar av Köpenhamn som skymtar på andra sidan.


En båt passerade lite senare. Bilden blev ju ganska så suddig. Jag använde zoomen och det är svårt att avgöra hur klar bilden blir när det är så mörkt. Tar med den ändå eftersom himlen är så vacker:)


Vy ut mot strandpromenaden

Matgruppen på altanen.

Kvällen var underbart ljum och vindstilla. Det är så fantastiskt skönt att sitta ute i mörker och värme. Just love it!


Mysigt tycker det här lilla gotrollet me'


Så var det plötsligt kolsvart och Köpenhamn syns som små ljusprickar där långt borta.

Ja det var ju kul att äntligen kunna ta något-så-när drägliga mörkerbilder. K-a-n-s-k-e har min kamera större potential än detta.... dags att läsas manualen???  ;)

Nå'n gång blir det nog så att jag slår till och gör det.

Idag har det varit grått ute och inte så jättevarmt. Värmen håller visst till i Västerbotten nu ;) I Vilhelminatrakten :) Jag har varit in till Hhlm och fått AC:n på bilen lagad. Bra att ha på sommaren. Speciellt som den sprutade in hetluft i kupén hur man än gjorde. Tyvärr är vi nu, på grund av detta, ett antal tusenlappar fattigare :( 

Så kan det gå om man kör Japanskt :D

Ha nu en fin fredagskväll!!!

KRAM ♥


2 kommentarer:

  1. Hej!! Men om du vill ta mörkerbilder på annat då? Eftersom det fanns landskap borde det ju finnas för annat också... Verkar nog invecklat med en sån kamera, kommer aldrig att lära mig systemkamera. Jasså håller värmen till där?...Bra då vet vi var den är då ;)) Kanske kan du skicka dit AC:n ?! Ha en fortsatt bra helg, vilket jag hoppas att du har :) Strax pyser jag på jobbet igen.... Kram!

    SvaraRadera
  2. ja, det finns ett alternativ som heter "Nattporträtt" men då kräver kameran blixt. Resultatet blir nästan dagsljus.
    Hoppas du är ledig i morgon så du får ta igen dig lite. Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥