torsdag 2 februari 2012

Vintersol och Plättar i bur

HEJ!
 
På hemväg från Jobbet idag tog jag den här bilden
på ekbacken i kvällssol.


Snart är den full av Vitsippor, Gullvivor och Liljekonvaljer:)))))
Bilden är tagen kl. 16.30 och det var inte så länge sedan solen var
nedgången vid den tiden:)


Det här är samma backe belyst av en vintrigt blek förmiddagssol.
Vi  har alltså haft en vacker och solig dag idag. Kallt är det också,
termometern visade över 10 grader i morse! Men står man med ryggen
mot en husvägg i söderläge så känner man faktiskt redan att SOLEN VÄRMER -

Vilken härlig känsla!

Ser ni? En avtuggad liten "gren" t.h!

Älskar Plättar-i-luften!
Det gör tyvärr Nisse också...
Alltså får jag hänga upp den. För säkerhets skull i en bur!
Medan jag tog fram en krok och en bit ståltråd ställde jag buren
med blomman i på köksbordet.

ute har det hunnit skymma...

Han hoppade omgående upp på bordet och formligen dök på blomman.
I ett nafs hade han fått tag i en liten utstickare och dragit omkull krukan.
Många små blad stack nu ut ur buren och jag lovar att 
han hann tugga i sig en hel del av dem!!!
Undrar om den är släkt med kattmynta;)

Hade varit fint att ha buren stående på köksbordet,
men det är inte till att tänka på! :(

I morgon är jag ledig och ska hjälpa minstingen som inte är så liten längre
att packa inför flytt till staden. Det ska bli roligt att få vara med!
Vi hittade en fin begagnad tvättmaskin till deras 'nya' badrum,
som de har varit och satt in där ikväll.  Först in alltså -
 en tvättmaskin! Emma älskar att tvätta:) 

Ser faktiskt fram emot att ha ett barn boende i stan!
Kul att gå runt och titta i affärer tillsammans!

KRAMAR!

6 kommentarer:

  1. Ja men den blomman kanske smakar gott. Du får ta dig en liten smakbit för giftig verkar den ju inte vara iaf ;)

    Vårblommorna här är begravda under mer än en meter snö. Och mer snö kommer. Nu har vi -25 grader kallt. Vi har lite varmare för huset är lite högre upp och skog runt om, iaf på tre sidor av huset. Längre ner i byn och "inne på samhället" har de säkert -30. Det är för kallt nu!!

    Nu ska jag kika in på en blogg du har här på sidan. Jag ser lite grönt, det räcker för att väcka mitt intresse så här på studs :)) Lite retro också kanske om jag kikar noga ;)

    Du är ju ledig imorgon, härligt :) Jag är hemma och är sjuk. Vi ses imorgon då kanske :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. OJ då, sjuk! Hoppas du inte är alltför dålig! Ja, det är allt lite för kallt när det är -30.
    Minns att näshåren som jag inte ens visste att jag hade, hann frysa innan man hunnit till brevlådan.(c:a 5 meter bort)När vi bodde i Lycksele alltså. Hjulen på bilen kändes som att de var gjorda av trä och huset vi bodde i höll inte värmen så vi fick elda i kaminen hela dagen.. Brrr! Så kallt kommer vi nog aldrig att få här:)
    Hur är det med din kropp då? Några men av fallet?
    Ha en bra fredag:) Krya på dig,vi hörs!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  3. Fullt upp med att bära lådor antar jag... Imorgon då :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Nja, idag har vi mest packat lådor:) Och varit in till Krsd med det mest ömtåliga och samtidigt tittat på lägenheten. Jättemysig är den, ja ska ta bilder sedan till bloggen:)
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥