fredag 30 mars 2012

Fredag kväll!

Idag har jag varit i Kristianstad.
Har inga bilder tagit, så jag visar hur den
nya arenan ser ut. Där har jag inte varit idag:) 

För jag har varit hos EMMA!
(min yngsta dotter)


Krsd är en fin stad! Lagom stor.
Grundad av Danske kungen Christian IV 1614.
I dag Sveriges centrum för livsmedel, mat och dryck.


Meningen var att jag skulle köpa en vårjacka.
Men det fanns ingen som jag ville ha.
Jo, en som kostade 1200 och det vägrar jag
att ge för en tunn vårjacka.

På väg till Påsken....


Så det blev lite rundspring i andra butiker i stället.
Inredningsbutiker hehe! Köpte lite och tittade mycket!
Jagvillhajagvillhajagvillha-a-a-a-a-A-A-A-HA

En ny löpare till vardagsrumsbordet blev det.
Från Hemtex. Fick två för 149:-.
Emma och jag tog varsin.
Hon en grön. Jag en rosa.

Sedan gick vi hem till henne och åt en maffig, sen lunch.
Och drack kaffe och mumsade choklad.
Och påskgodisar från påse.

Behöver jag säga att S fick äta kvällsmaten ensam?

Hoppas ni får en fin Lördag!

KRAM!

6 kommentarer:

  1. jag var i Kristianstad och såg Sound of music för ett tag sedan. Fin teater som ligger vackert i parken.

    Jag skrattade också åt Tony, han blev generad på riktigt tror jag;-)

    SvaraRadera
  2. Hej Karin
    Låter som en riktigt mysig dag!

    Önskar dig en skön helg
    och hoppas att ni har bättre väder än vad vi har, här är det alldeles vitt och snön vräker ner...

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Klokt och gott med påskgodis ur påse. Lösgodis är bannlyst här

    SvaraRadera
  4. Svar: Här har vi ingen snö men det är betydligt kyligare än vad det har varit den senste veckan. Inatt har det regnat och det blåser ganska ordentligt. Inget uteväder alltså och det passar mig bra för här ska städas!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Oj, så länge sen jag var nere i skåne!
    Förresten, du ska inte tänka bort någon, bara tänka på att du vill ha en ny... (jag är fortfarande skeptisk till om det funkar)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Birgit: Ska tänka stenhårt :D
    Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥