fredag 4 februari 2011

Äntligen fredag!


Ja, så tycker nog de flesta och det brukar ju jag också göra! MEN jag har varit ledig denna vecka så jag tycker att fredagen har kommit alldeles för fort!

I morse när jag tittade ut genom köksfönstret blev jag heller inte så glad för det har kommit 5 cm nysnö inatt! Så ännu dröjer det innan de här fina pärlhyacinterna tittar upp i rabatten. Då får man vara glad över att kunna njuta av dem inomhus så länge...


Älskar ljus; stora lyktor, små lyktor, höga stakar, låga stakar, ljuskoppar, vita ljus, rosa ljus osv. Köper ofta nya och byter med de gamla som åker in i ett skåp där de får bli ett tag. Ibland kommer de fram igen och ibland går de vidare till min loppissamling.

Just nu är denna lykta min favorit! 




Eftersom det var svårt att hitta någon självklar plats att ställa den på tog jag in ett lecablock, målade det vitt, satte på en liten skiva (plankstump) och vips hade jag en slags piedestal att ställa min lykta på!

Lyktan kommer från danska Broste/Home & Style

En snygg (hm) detalj är den omålade listen som går in bakom soffan. Minns inte vad som hände; Tog färgen slut, hade vi bråttom att göra (o)färdigt eller..?


Nu hoppas jag att ni får en riktigt fin Fredagskväll! Själv ska jag på dammiddag, så det blir inget Let's Dance denna veckan:)

 KRAM!!!

4 kommentarer:

  1. Hade du trevligt på middagen igår??
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Hej! Mamma tipsade om din blogg, den är ju verkligen superfin!
    Roligt med lite inredningstips.

    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hej flickor! Ja, det var trevligt igår både för mig och Maria! Tack Annica för att du tittade in, välkommen tillbaka så ofta du har tid!
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥