torsdag 10 februari 2011

Semester

God Morgon!
Nu är det snart dags igen!

Vi har bokat en resa till Cypern i sommar! Det var fem år sedan vi sist reste utomlands; då var vi på Mallorca. Här ses två av fyra döttrar: äldsta dottern Jenny och yngsta dottern Emma på en terass utanför hotellet.
Vad de har i glasen? Läsk, så klart ;)

Det var en spännande resa, jag fick köra bil på läskiga småvägar uppe i bergen. Hisnande vacker utsikt tydligen, men jag tittade mest på den smala slingrande vägen. Försökte undvika att titta på de branta sidorna eller tänka på vad jag kunde ställa till med...huuuu

Fem år dessförinnan var vi alla i Grekland! Då var tom sonen John med oss. Vi hade sååå roligt!

John är äldst i barnaskaran och alla små systrar klänger på honom. Ja, nu är de ju äldre och klänger på sina sambos, men de beundrar fortfarande storebror. Han har en  torr och slagfärdig humor så det blir många skratt när han sätter igång:)


Här skålas det! Det var hett ute och mycket öl rann genom våra strupar !

 

 Dessa två träd är väl underbart fina!? Måste ha varit urgamla. En levande symbol för att man kan behöva stöd i livet - ensam är inte alltid stark.


och så en närbild på det jag fortfarande faschineras över: Våra krukväxter som träd! En röd vacker hibiskusblomma.

.

Det blev ett tidigt inlägg idag, eftersom jag kommer att jobba sent ikväll. Ute är det mulet och ett par plusgrader, men av den snö de hotade med igår syns inte ett spår.

Nu blir det en sen frukost!!
Ha en fin dag! KRAM!

2 kommentarer:

  1. Fina bilder!!
    Speciellt den översta... hahahahaaaa!!! ;)

    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Ja, Emma blev bra på den bilden....hahahaha.....skojar bara ...ni är jättefina båda två! PUSS

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥