onsdag 16 februari 2011

Soffhörnan i Vardagsrummet

 HEJSAN!

Har varit ledig må - tisd och Jenny och småflickorna är hemma och hälsar på:)
I morgon bitti kör jag däremot på jobb till Trelleborg! Likaså på fredag.

Därefter är det en veckas sportlov.
Inte dumt alls!!

;)


Vårt vardagsrum är tyvärr ganska litet och svårmöblerat. Läsfåtöljen står under trappen som går upp till TV-rummet.

Vi pratar om hur vi kan få det större, kanske vi kan ta en del av hallen. Vi får se vad som händer i framtiden. Många projekt är på gång; i första skedet ska trappen målas vit, taket i hallen likaså. Och det är bara början av en pågående förändring.

Måste ha något att göra sedan alla barnen har flyttat hemifrån, det blir så tråkigt annars:)


 Vi har en vit bas, men tycker båda om färg så det är ganska färgstarkt hemma hos oss. Just nu är det rosa/lila som gäller som accentfärg i detta rum.


På vårt soffbord står just nu en ljusstake och en vas i diabas som finns att köpa HÄR. Bordsskivan är av svart glas och bordet stod en gång på ett café i Knivsta.

(Bilderna är inte tagna vid samma tillfälle, det står en annan blomvas på bordet ovan ser jag nu) 


Här nedanför har jag ett annat, lite mindre, projekt: Ett runt pelarbord som ska fräschas upp. Tänkte spänna en stickad, rund duk över bordsskivan och måla alltihop vitt.
Har testat att spänna på duken och jag tror att det blir fint:)  
Det ska bli gjort under min sportlovsvecka! 


Ha en fortsatt trevlig kväll!
KRAMAR!!!

4 kommentarer:

  1. Kul o se lite bilder från ert hem! Fint o mysigt! Denna veckan är det total kaos här hemma, med en sjuk man o jag som flänger hit o dit, blir städning i helgen. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Kommer bli jätte fint mamma :)! Pusspuss

    SvaraRadera
  3. Det satt nyss två små flickor och drack välling i den soffan!! MYS!!!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Skönt att se bilder från ert kära hem!!! Jag har haft besök av en väninna i två da´r men nu är det tyst och lite tomt igen...
    Kramar//Maria

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥