söndag 6 februari 2011

Fick plötsligt en idé

HEJSAN!
I vårt vardagsrum står detta arveskåp som jag är ganska fäst vid. Det har liksom alltid funnits där. I flera generationer. Min man däremot, tycker att det är fult.

Nu fick jag en idé om att man kan ta bort överdelen - speglarna och krusidullerna - och bara ha själva underskåpet med någon hylla eller tavlor ovanför. Jag vill inte måla det och jag tänker förvara överdelen så att den kan användas igen, eftersom den tillhör skåpet. 

Kan nog bli bra! Får tänka lite till och förankra det hos S.   


En ängel och två barn står på hyllan. De har också funnits med väldigt länge och har klarat sig helskinnade genom generationer av barn.



Och titta! En "tassel"!! Kunde inte låta bli att göra en och hänga i nyckeln :)


Hoppas att söndagen har varit bra, för mig blir den kommande veckan jobbig för det blir låååånga arbetsdagar!

KRAMAR!!!

4 kommentarer:

  1. Det var en mkt bra idé!! DO IT NOW!!!

    Snygg tazzel!! Soooo Maria Montazami;)

    Kram & puss

    SvaraRadera
  2. Hahahah ja en Tazzel måste man ju ha!
    Du har en underbar blogg, Karin! :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Jenny! Allt är OK här och det gick bra att sova hos mamma oxå( men så mysigt som nätterna innan är det ju INTE) Synd på den uteblivna vinsten... Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jenny: I will do it later :) Puss
    Malin: Tack snälla, du har också en jättefin blogg! Kram
    Maria: Har du märkt att något fattas i din packning? :)Vet du isf vad det betyder? Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥