onsdag 2 februari 2011

Att vara mormor

...när barnbarnen hälsar på några dagar


 Innebär att man vaknar tidigt efter en vakna-sova-vakna-sova-natt och ser detta gulliga lilla kryp bredvid sig i sängen! Värt det? JA!


Det innebär också att man får hjälp att baka bullar :)



som blir så här fina...


och så här ...


MUMSIGT VÄRRE!!!


Olika ätstilar praktiseras; Alice tar sats för en dykning ner i florsockret och Sofia skippar bullen och äter bara grädden! :)

Jag älskar dem så otroligt mycket - mina små sötnosar!

Sängen nästa, det är tidiga morgnar som gäller nu - KRAMAR :):):)



2 kommentarer:

  1. Jag fick en kommentar en gång när Alva var liten bebis av en glad pensionär utanför affär'n; "Vet du vad det bästa är i livet?" "Barn", svarade jag. "Nä, barnbarn", sa han o sken som en sol!!! Håller du med?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Absolut! Det där med "livets efterrätt" har jag ju hört talas om, men aldrig riktigt fattat förrän nu:) Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥