onsdag 9 februari 2011

Min vän Maria

...hälsar på några dagar ibland. Varje gång har hon med sig sitt hembakade KNÄCKEBRÖD. Det finns inget godare bröd. Jag har då aldrig smakat nåt bättre. Mums! 

Brödet hon tänker äta här har hon också bakat:) Vi gör sådant när hon hälsar på. Bakar och lagar mat. Och pratar. Och promenerar. Äter och dricker kaffe. Och pratar lite till. Ibland långt in på nätterna. Hon känns så "hemma" här hos oss.

Vi har inte känt varandra så länge, men ibland är kort tid tillräcklig. Jag tänker då vara vän med henne så länge hon bakar;)

Kram, fina Maria!



Visst ser ni hur GOTT det är?!!!!



Här på mitt IB Laursen-fat tillsammans med en mugg som kommer från DUKA som ju gick i konkurs.

Vissa av deras butiker köptes upp av Cervera och i en av dessa jobbar min dotter Elin. Inte alls dumt, man får fina presenter;)

Den här muggen tillverkas inte längre då den tillhörde Dukas egna sortiment :) Jag tycker att det är synd, för den är jättefin! Stor och god att dricka ur.

Ha en jättebra kväll!
KRAAAM!






5 kommentarer:

  1. KRAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!

    SvaraRadera
  2. DUKA ingår inte alls i Cervera, DUKA gick i konkurs!! Grr;)

    Kram från lilla mej!

    SvaraRadera
  3. Hjärtmuggen och det fina fatet...Brödet gör sej fint där liksom i mun och mage!!! Och den rosa tröjan passar bra i din hemtrevliga kökssoffa!
    KRAAAAM! //Maria

    SvaraRadera
  4. ELIN! Vad kul att du ger en kommentar även om du morrar! :) Ska genast gå in och justera! PUSS
    Maria: Ja, det blev väl en fin bild på dig?! KRAM

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥