tisdag 15 februari 2011

Mitt nya gamla skåp

Tadaaaa!!!

 Så här annorlunda blev mitt stora skåp sedan jag monterat ner överdelen! Nu tycker tom S att det duger :)

Visst skulle det bli fint att måla det vitt, men jag känner att det måste "vårdas" som det arv det är. Hade jag köpt det på Blocket hade det varit en helt annan sak.



 
Fina snickeridetaljer



I denna söta porslinsask förvarade min mamma sina smycken. Den är också ett kärt minne. Och den pryder sin plats. Jag tycker mycket om gamla saker med "själ"

*

Tycker även om glasmanschetter, har både gamla och nya. Den här är väl söt med sina hängande droppar!?


Zinkhusen är så mysiga att tända på kvällen, de ger ett sådant stämningsfullt sken, ser så hemtrevligt ut när någon "är hemma" :) De rosa ljuskopparna är köpta på Alvas Hus i vackra Karlskrona.


Idag är jag ledig och är bjuden på fika hos min dotter Emma som behöver ett brejk i sitt tentapluggande.

Ha en riktigt bra dag!

KRAMAR!!!

4 kommentarer:

  1. WOW!!! Vad fint det blev!! Vilken skillnad!!

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  2. Ja visst blev det bra! Jag undrar varför den tanken inte har slagit mig tidigare?! PUSS!

    SvaraRadera
  3. Hehe, skådar en "taffel" på skåpsknoppen.. Är det lite inspiration från självaste Maria Montezami mån tro ;)!? Puss

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥