fredag 25 februari 2011

En liten titt...


...in i vårt Gästrum! Nu är sköna fredag här igen och ingen är anmäld till övernattning denna helg ;)

Vårt gästrun går i en varm ljus ton av olivgrönt, rosa och vitt. Alla som bor över här sover säger att de sover gott, här är lugnt och tyst.

UTOM Min svärmor som bor i Malmös innerstad, hon kan inte sova alls. Inga av de ljud hon är van vid finns här: Polissirener, fyllebråk, bilar, motorcyklar och skränande ungdomar.

 Har funderat på att spela in ett band med lite otrevliga ljud som hon kan ha på när hon ska sova. Tänk att man kan få en slags trygghet i oväsen...!?


Det är något skumt med bilden! Ser ur som att det ligger en rund vit sak på golvet, men det finns inget där! Var tvungen att gå in och titta en extra gång - där finns absolut ingenting! Konstigt...


Tavlan ovanför byrån har min dotter Jenny fotograferat.

Klicka på bilden så blir den större

Den här keramiktavlan gav jag till min mamma en Mors Dag för länge sedan. Den är numera ett litet vemodigt men kärt minne av den fina gemenskap som vi hade när hon fanns hos oss.


Strindbergslampan på det lilla tills-vidare-bordet (som jag vill byta ut mot ett gammalt fint litet bord) stod på min morfars skrivbord. Inte hade de speciellt bra arbetsbelysning på den tiden, den kvalificerar inte som mer än prydnadsbelysning nu.


Fredagsblommam idag får bli en vit pärlhyacint som står i köksfönstret. Vet ni...De har lovats PLUSGRADER nästa vecka! Snart, snart kan man sitta ute och njuta med en kopp kaffe vid solväggen!

Kram, kram!

2 kommentarer:

  1. Annelie Mårtensson27 februari 2011 kl. 21:49

    Vilket vackert överkast ni har på er säng!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det finns på HM Home:) Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥