lördag 14 maj 2011

Alice bjuder på jordgubbstårta.

HEJ IGEN!
Nej, min blogg har inte heller funkat på ett par dagar...

Sitter och väntar på att se Sverige delta i Eurovision-finalen. Ska se med ena ögat. Utom ibland om jag hör något som låter intressant.

Och vid röstningen då förstås, även om jag alltid brukar bli irriterad. Tycker inte att politik borde blandas in i musiktävlingar.

I dag...
...har jag haft en ledig dag. I morgon jobb. Jenny, Alice och Sofia är här och vi har varit ute hela dagen. Det har varit soligt ibland och molnigt dessemellan. 

Inte så jättevarmt men helt ok. 


Alice har bjudit oss på jordgubbstårta utanför lekstugan. Här är den upplagd på ett fint fat:) Ser ni jordgubbarna? Kan tala om att de var jättegoda! ;) Aningen hårdsmälta bara...

Till det fick vi kaffe, saft, hembakta bullar och vaniljdrömmar. (Som mormor fixade).  


Jenny har med sig något nytt till lekstugan varje gång hon kommer hit;) Denna gången var det ett älghuvud som flyttade in! :)


Inredningen går i vitt, rosa, rött och ljusgrönt. 


Nu har Sofia också börjat intressera sig för att leka här, fast hon låg och sov i sin vagn när jag fotade detta.


Det är våra barns gamla lekstuga som vi har rustat upp till barnbarnen, men Alice tycker att det är bara hennes. Fast Sofia "får vara där". Om hon inte tar sig för stora friheter.

När våra barn lekte här var det mest "leka affär" som gällde. Det bars in allt mellan himmel och jord som man sedan fick "köpa" genom det här lilla fönstret. 



Nu har J dukat upp med godis (som om jag behöver det) cola (!) och tända lyktljus i soffan framför TV:n (mys!)

S är ute i garaget och har tagit på sig en näst intill omöjlig uppgift: Att leta efter en nål i en höstack! 

Lycka till säger jag både till honom och till SVERIGE! 

Kram!

3 kommentarer:

  1. Hi hi hon är så söt och självklart ser jag de goda jordgubbarna :) Vilken underbar lekstuga. Mina barn skulle nog ha smutsat ner den fruktansvärt mycket....om de hade någon men de har de inte....

    SvaraRadera
  2. Det gjorde mina barn också:) Dessa barn har turen att vara uppfostrade av en pappa med ordningssinne;) Bra att få in lite sånt i släkten...haha:))

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise: jaha, nu var Åsa (min arbetskamrat) inloggad igen och jag såg som vanligt inte det:/
    Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥