onsdag 4 maj 2011

Smöret på mitt bröd

GOKVÄLL!

 Kände att jag behövde lite barnbarnskärlek. idag. 
Så nu har jag varit till Malmö och bunkrat upp!

Tog tåget från Osby tidigt i morse och kom hem halvelva ikväll. Vintern är här igen för det var frost på bilrutorna när jag kom tillbaka till Osby.

Eftersom jag är en rädd liten skit så satt jag inlåst i bilen med motorn på och väntade tills det hade töat så jag kunde se vart vägen tog vägen.

Därefter följde jag den. Hemåt. Mot sängen! (datorn)


I morgon jobbar jag en halv dag. Den tidiga halvan. Synd, för jag hade gärna stannat i Mö tills i morgon.


...hos den här lilla älsklingen som älskar smycken, skor och handväskor.  


...och hos denna lite större älskling som är en ömsint dockmamma. Dockfilten har jag virkat till henne. Det är ju mormorsrutor så vem ska annars virka den?!

                                     
Vi har gjort en mimimakeover på nallen. Se så stilig han blev med ett smalare, rosarutigt band! Han fick genast en helt annan hållning också;)

Sedan har vi lekt kurragömma och häxa (jag) prinsessa (Alice) tjuvar (Jag och Sofia) och Pippi långstrump (Alice) osv...

Ja, man blir så uppiggad! :)


Vi har trätt halsband och provat skor.

Dessa Crocks har Jesper (pappan i familjen) köpt till mig och Sofia i USA! Han är så gullig...tänk att köpa skor till sin svärmor:) Bara så-där. Ingen födelsedag eller nå't.

(Psst...brukar lufsa runt i betydligt billigare och fulare foppisar så det kan vara att han tycker jag ser rent bedrövlig ut i dem;) De har t.o.m fått följa med till Mö ibland...Uuuuuh;))

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar upp i morgon.

Tack snälla ni som har lämnat så fina kommentarer till mig igår! Idag känns det lite bättre :)  

Stora kramar!


4 kommentarer:

  1. Tack för att du kom och förgyllde vår dag!! Puss

    SvaraRadera
  2. Tack för att ni förgyllde min! Puss:)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar tavla och söta barnbarn :-)

    SvaraRadera
  4. Oj - en kommentar från en som jag inte känner! Vad roligt! Hoppas du tittar in igen! :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥