måndag 30 maj 2011

Efter regn kommer solsken.

Hej:)

Så var veckans första arbetsdag avklarad! För de flesta av er är det här en kort arbetsvecka, men för mig är den längre än vanligt. Jobbar alla dagar inklusive lördag:)

I morgon dessutom minst 11 timmar!
Nåja...inte så jobbigt dock; intressanta föreläsningar, mat och dryck, underhållning på kvällen...:)


Det här gulliga kuddöverdraget fick jag i Mors Dags-present av min fina Lisa :) som åkte tolv mil enkel resa för att vara här i fyra timmar! Naaawh:)

Så sött det är med bollfrans! :)

I går regnade det hela långa dagen, i förrgår likaså. Gissa om jag då blev glad och förvånad, när...

 Lägg märke till min knoppiga Orkidée:)

...den här synen mötte mig när jag drog upp hissgardinen i sovrummet i morse!  Trodde inte det var sant!


När jag kom hem från jobbet i eftermiddag satte jag mig i hammocken och bara njööööööt!


Hammock med gammalt överkast på, eftersom dynorna har sett (mycket) bättre dagar. Det här är min absoluta favoritplats utomhus när det är varmt ute. Även om det är lite svalt brukar jag sitta här - det är bara att svepa in sig i en mysig pläd:)


Nu håller S på att bygga ett tak över hammocken så att vi ska slippa ta in dynorna när det småregnar. Så skönt det ska bli att kunna sitta där och mysa även när det faller ett ljummet sommarregn :))) Det är minst lika skönt som att sitta och svettas i solen;)


Mina tjugo fina rosor dag 3.
De är helt underbara!

Ha en fin kväll!
Kramar!!!!


7 kommentarer:

  1. Vilken tur du har som har en blommande orkidé.
    Sitter på skolan fast klockan bara är sju och gör det sista skolarbetena färdiga.
    Njut av de små ögonblicken så blir kanske helgen inte så lång.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad du jobbar i veckan. Jag har en relativt "lugn" vecka, iaf inte så långa arbetspass. Vad härligt att kunna sitta ute och njuta. Kudden är fin :) Sov ordentligt i veckan nu när du jobbar så mycket ! ;)

    SvaraRadera
  3. kolla in krönikan på skolans hemsida om du får det långtråkigt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sofia: Ja, och det är fler med knoppar än den i sovrummet:) Har tur med blommor som inte behöver så mycket omsorg;)
    Ska kolla din krönika i morgon!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Ja, det är skönt med värme, men idag har det varit jobbigt för vi har suttit inne hela dagen:( Ja, jag ska gå o lägga mig nu:)))

    SvaraRadera
  6. Den passade ju perfekt i soffan :)!
    Puss puss

    SvaraRadera
  7. Ja, eller hur!? Puss, puss:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥