tisdag 17 maj 2011

Mums!

  Hej!

Fick sällskap på min utflykt till Ikea ändå - Emma följde med! 
Hon gillar inte att åka dit (!!!) men följde med ändå. Vi gick runt lite och tog(ok - köpte) sedan fika på restaurangen.

Något Olivträd blev det inte för de var inte alls fina.
Gula i bladen och risiga.

Däremot köpte jag två buxbombollar. Till helgen ska altanen pimpas!
Om det är sol! :)

Köpte även vaxduk till balkongen och tyg till ett draperi. Plus åtta vita blockljus för 30:- Vad mer? Jo, ett nytt överdrag till strykbrädan:) Inte mycket att visa upp alltså;)


JORDGUBBAR
Hittade vi på Maxi! De var precis så söta och goda som de ser ut på bilden!

Tror jag ska leva på jordgubbar i sommar! Går man ner i vikt då, månntro? om man skippar sockret och grädden? Japp, jag tar båda! Fast bara pyttelite socker.

Men rätt mycket grädde...ovispad då förstås.

Jag vet! Jag får skylla mig själv! Vikten smyger åt fel håll! Och i sommar ska jag till Cypern. I augusti! När det är som varmast!

Får väl sitta på rummet och ha på luftkonditioneringen då...himla dyr rumsarrest! ;)


Nu har mina (sena) förstaårstulpaner stått extra länge eftersom vädret slagit om och blivit kallare. Idag har det regnat nästan hela dagen.
Det blåser snålt och känns nästan som höst.

Fast ljuset skvallrar om att det är sommar och värmen och solen har vi snart nog tillbaka igen! :)

I morgon slutar jag tidigt och då åker jag in till Hässleholm och köper mer plantor:) Emma möter upp där, på hemväg från förmiddagsstudier i Lund och vi åker tillsammans till plantskolan. Dit är det lätt att få med henne:)

Kanske hittar jag ett olivträd där! Nöjer mig nog med ett nu...:)

Ha en fin onsdag!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Skulle du bara äta jordgubbar, ja då går du garanterat ner i vikt :D
    Blev det ett lyckat köp idag?, plantköp menar jag. Hoppas det är fint väder till helgen så du kan pimpa till det ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, idag köpte jag bl.a två alpsälgar. Om du inte vet vad det är så kan jag tala om att jag visste det inte förrän idag:) Gör väl ett inlägg meddem när det är lite bättre väder:)Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥