tisdag 24 maj 2011

Regnet öser ner..

HEJSAN!!!

 ...så de här bilderna är följdaktligen inte tagna idag:)

Tog dem i lördags. Det är faktiskt helt ok med regn nu, det behövs verkligen. Vi vill inte ha gula gräsmattor redan, innan sommaren riktigt har börjat. Maj är ju faktiskt en vårmånad:)

Oj vad det smattrar mot mitt fönster nu!!!


Här ute sitter vi när vi äter kvällsmat utomhus, för här är det sol ända till klockan åtta på kvällen.


Vi har flyttat omkring rätt så mycket, och det här är det absolut bästa boendet vi har haft.

Jag trivs verkligen i Skåne.

Särskilt på sommaren då vi har sol ute från morgon till kväll. Om man orkar och vill. Det finns ju alltid skugga att ta till när det är som varmast:)

Älskar speciellt kvällssolen, den är så LAGOM!  
Och gissa om jag som är född i Norrland njuter av att slippa jagas av myggor! 


 "baktrappan" upp till altanen:)


En av mina favotitblommor, lobelian. Och jag tycker mest om den blå, fast den som är snäppet ljusare än denna. Hittade bara ingen sådan nu, men det kommer jag att göra... 


På väggen ovanför matbordet hänger en rosa "femfinger". Den har bergis ett annat namn också;)

Känner plötsligt att: 

JAG VILL HA ETT VÄXTHUS!!!! :)

Men...
...det lär nog dröja, S har så många projekt på gång som kommer före!

KRAM!


4 kommentarer:

  1. Hej! Ja, du har helt rätt om myggen och allt annat otyg som förstör sommarkvällarna, och en stor del av dagen hos oss tyvärr :(

    Vilken trappa ni har upp till altanen :) Har ni gjort den? Gjutit? Gillar den mycket :) Jag tycker också om Lobelia. Den är enkel men mycket vacker och lättplacerad. Fyller upp bra. Ha en bra kväll! Vi "ses" imorgon ;) Men blogger strular hos mig så jag kan inget göra alls...

    SvaraRadera
  2. S har gjort den:) Stenar och cement...den mynnar i en grill uppe på verandan:D Ser lite egen ut...Ja vi ses i morgon, min uppkoppling funkar så-där...trist det vore att inte kunna blogga! kram:)

    SvaraRadera
  3. Även jag har lobelia som en sommarfavorit! Håller med om att det vore mycket trist att inte få läsa Din blogg...Träffade en "Mona"
    som varit på G när jag och E hälsade på hos Er 2009. Hon kom ihåg oss , jag mindes inte henne...
    Om en vecka har A semester, vi åker nog till Öland några dagar...
    Kramar//Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Maria! Mona är en mycket trevlig människa, var träffade du henne? Du kan inte ha varit tillssammans med henne länge här för då skulle du komma ihåg henne...Hoppas ni får fint väder på Öland! Hälsa A! Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥