måndag 9 maj 2011

Söndagsbilder


HEJ!

Igår, söndag var S och jag alldeles ensamma hemma hela dagen.

Solen sken ju, så det blev en skön utedag med trädgårdsarbete och alla måltider och fika utomhus. Det är så skönt nu innan det kommer så mycket insekter och då menar jag främst GETINGAR.

Om dem tycker jag inte! 

Hur som helst så har jag(/vi?) gjort en l-å-n-g lista på allt vad vi ska göra före midsommar:)

Stora grejor som att bygga tak över en del av altanen där vi har hammocken.  Så vi slipper ta in och ut dynorna hela tiden. Och så vi kan sitta ute och gunga när det är varmt och duggregnar:) Och att byta ut balkongräcket mot glasskivor. INTE min idé!

Och små, små grejor som att köpa ny vaxduk till balkongen och att måla den lilla dockgungstolen;)


Jag var nere vid lekstugan en del av dagen för jag har mitt planteringsbord därnere. Stugan var tyst och tom. Ingen Alice och ingen Sofia! 

Jag vattnade deras blommor, det sköter annars A när hon är här... 

 Titta så övergivet det ser ut! 


...planterade en liten förgätmigej i en pyttekruka på barnens utebord.


...satt vid "de vuxnas bord" och saknade dem en stund. Återgick till frösådd i bakgrunden.


...drack kaffe med S. 


...åt kaka och choklad...


...blev lite trött på att vara ute och gick in och pysslade en stund: böjde till en liten potatissticka. Eller vad det nu heter... provsticka?

(Gillar hjärtan)


...så satte jag mig ute på balkongen och funderade hur det skulle bli där med ett glasräcke. Alla kan ju se oss då, jag som gillar att inte synas...men det går väl att hänga lite mattor på vädring när man vill vara ifred:)

S oljade hela altanen och framför entrén på framsidan av huset. Två varv. Blev jättefint. Så vi fick stryka några saker på listan.

Som alla redan har fattat så stryker jag smågrejor och S de lite större;)

hehe...

Kram

5 kommentarer:

  1. SNART kommer vi och invaderar lekstugan!! MYYYYSIGT!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ni är så välkomna! puss!:)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du ska söka efter lite roliga glasfiskar att hänga på räcket så får ni Glimåkras största akvarium.
    Lättskött och kommer att få granskapet att avundas.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag ! :) Insekter...fy också... Har redan hunnit slå ihjäl flera myggor och snart kommer allt annat otyg också. Jag har försökt göra korten större på det viset du sa men det fungerar inte alls...

    SvaraRadera
  5. Sofia: Tack för tipset, men....hrm..:) Kram

    Ann-Louise: Har myggen redan kommit? De brukar ju inte dyka upp förrän vid midsommar...Den största vinsten med vår flytt hit ner var att vi slipper plågas av dem!
    Synd att det inte fungerade att förstora bilderna. konstigt att det fungerar så olika på samma sorts blogg...:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥