måndag 16 maj 2011

Sofia

 Ja det där med ishockeyn igår blev ju en sorglig historia! :((

HEJ!

Idag har lilla Sofias liv tagit en ny vändning. Mamma har börjat jobba igen efter att ha funnits hos henne i ett-och-ett-halvt år!

Hur konstigt måste inte det kännas?

Lilla älsklingen!

Visst, det händer nästan alla barn. Men såklart är det svårt för en liten att förstå varför livet förändras och man plötsligt lämnas bort dag efter dag.

Tur att barn har så lätt för att acklimatisera sig. Jag menar: Alice tycker ju att dagis är jättekul! Numera - det var lika förvirrande för henne i början.

Första lilla förändringen mot att bli en liten självständig individ har börjat :)
Det första lilla klivet ut i den stora världen.

Tänk så fort tiden går!

Vår fina kisse Linus som gick bort 2006

12 mil därifrån satt jag i morse och drack mitt morgonkaffe. I tidningen såg jag ett reportage om att Djurjouren är i desperat behov av hem till omhändertagna hemlösa katter.

Visade den för S när jag kom hem (tog med mig sidan hem) och kanske kommer en katt att återigen ingå i vår familj. Fördelarna med att ta hem en vuxen katt är många:

1. Man kan välja en katt som är lugn och tålig.
2. Man slipper den första jobbiga tiden när kattungen biter och klöser hela tiden.
3. Den är därmed mycket mer barnvänlig.
4. Man får sällskap ute i trädgården. SÅ mysigt!
5. Den är rumsren, vaccinerad och kastrerad (el. steriliserad)

Sist men inte minst: Katten behöver ett hem!

Ja, vi får se vad vi komer fram till. 

Kanske - kanske inte:) 

Här sitter en som har ledig tisdag i morgon och ska åka till Ikea och inhandla ett par olivträd om de finns kvar några!

Alldeles ensam.

Kan tillbringa så mycket tid jag själv vill med att kolla in saker jag själv väljer att se på. Skönt ibland!

KRAMAR!









4 kommentarer:

  1. Jaaa, ta hem en katt elr två! :) O glöm inte att det finns hemlösa hundar oxå ;)! PUSSSS

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man känner sig rätt vilse i pannkakan ibland som vuxen också.... Ja, tiden går så fort och helt plötsligt ska de börja inskolas på förskolan. Nä fy, jag tyckte inte att det var kul än fast jag visste att det förmodligen skulle gå jättebra, vilket det också gjorde. Värst var det då jag visste att det skulle bli långa dagar men tur nog var det oftast korta dagar för våra. En god gärning gör du också om ni tar katten :) två kanske? :)hund...

    SvaraRadera
  3. Katter är UNDERBARA djur!!
    Annica tog hand om två vuxna vars matte avlidit. De är tåliga och vana vid barn men de behöver ett nytt hem..
    Ha det Bra i försommaren!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Lisa: Kommer du hem oftare då? ;)Puss.

    Ann-Louise: Nej det är inte lätt att skiljas från sina småbarn. Särskilt inte om de gråter när man lämnar dem...
    Vi har fortfarande inte bestämt oss men det blir nog en katt så småningom. Måste kolla vem som ev kan passa den när vi åker bort bara:)
    Men hund får vänta, de kostar för mycket:)

    Maria: Ja katter är underbara djur! Kanske skulle du också ha en? :)
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥