söndag 8 maj 2011

Ser ut att bli gott om blåbär i år:)

...eller hur?!


HEJ!
Har så många fina bilder kvar från vackra Karlshamn så det får bli ett till inlägg:)


Längs den fina strandpromenaden finns det flera  grillplatser för allmänheten. Men så härligt att bo så! Man behöver ju inte åka någon annanstans om man inte vill!!! Måste ju kännas som semester varenda ledig, solig dag.


Gick förbi denna trädgren och såg i ögonvrån ett ormliknande djur som kröp fram under mossan och satte efter mig...ja, fantasin kan spela en spratt ibland:) 



Dagens värd talade om att Bruno Liljefors har bott i det här huset. 

Så otroligt vackert det låg, alldeles vid havet. En riktig idyll, skulle inte ha något emot att bo här själv;) Fast då måste man ju vara rik förstås och det är jag ju inte. 

Inte på pengar i alla fall;)))


Buske med röda blad och vita blommor


Ett (skumt) granliknande träd. Har aldrig sett det förut. Det var jättefint med långa svepande grenar som hängde ner mot marken.  


...och inte mycket går upp mot en skirt grönskande bokskog!


Eller blommande fruktträd mot en klarblå himmel...

Som sagt: det finns många sätt att vara rik på; att kunna njuta av naturupplevelser är ett av dem:) Och det är helt gratis för det mesta!

IDAG har jag jobbat ute i trädgården hela dagen. Planterat om tomatplantorna som har vuxit jättemycket och är lite smått rangliga nu...Har satt frön i krukor, städat utanför lekstugan (bilder i morgon) fikat, ätit, promenerat i skogen och bara njutit av att vara.

Känns att jag har varit ute mycket för nu är jag ganska trött:) Nu blir det till att slötitta på TV:n resten av kvällen. På Morden i Midsommer skulle jag tro... 

Ha en bra måndag! För min del blir den lååång med jobb till 20.00!

KRAM!!! 

3 kommentarer:

  1. Hej, kikade in en snabbis för första gången. Du har väldigt fina bilder i bloggen =)
    Trevlig söndagskväll
    Kram Tessan

    SvaraRadera
  2. Vilka fiiina bilder!! Ni ser ut att ha haft en mysig dag!

    PUSS!

    SvaraRadera
  3. Ja, fast det var igår;) Puss

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥