lördag 14 maj 2011

Vad ska bort?

HEJåhå! :)
Idag slutade jag jobbet tidigt.

 Emma var hemma och hade självstudiedag så jag köpte två Budapestbakelser och åkte till henne för att fika. Vi satt ett tag på balkongen och njöt av solen och bakelsen.

  Men snart kände vi att det var ganska onödigt att vräka i sig en gräddbakelse. Så vi tog en halvtimmes rask promenad och det kändes genast bättre:)

När jag kom hem tog jag en ny promenad, denna gång till ICA, och köpte middagsmat till mig och S. Tog några bilder under promenaden. 

 

Det här trädet som står vid vår bys lilla ankdamm är så fint!
Fyra lika tjocka stammar uppvuxna ur samma rot? Eller har de stått så nära varandra att de har vuxit ihop?

Hur som helst så tycker jag att de är fantastiskt fina! Eller det är fantastiskt fint! Svårt veta om det är ett träd eller fyra.

Det röda huset i bakgrunden är vårt lilla bibliotek. Det ser verkligen idylliskt ut, riktigt gammaldags lantligt :) 


Jodå. Nu blommar äppelträden! Syrénerna har också börjat blomma. Häggen har slutat lukta gott och det här går alldeles för fort!


Passerade även en vacker hängbjörk med låååånga svepande grenar. (Fint kransmaterial;))


Väl hemma satte jag mig en stund på balkongen. Kommer ännu en gång dragandes med min fina gamla gardin med löv på eftersom den hänger vid balkongdörren. 

Det var 24 grader i skuggan vid 18.30-tiden. Hela dagen har varit i stort sett molnfri, men vid 20-tiden kom det in moln som resulterade i en välbehövlig regnskur. 


Ännu ett blad! Av porslin, köpt på Indiska. Egentligen är det tallrikar, finns i lila och grönt i två storlekar.


OK - det här fotot borde beskäras. Ser jag nu. För sent. Ett litet stenhjärta på ett fat avsett för ett blockljus. Bara så. 



Dagens inköp: en Hortensia - älskar färgen!

I morgon kommer Jenny, Alice och Sofia hit. Synd att vädret har vänt för de vill ju så gärna leka i lekstugan. Men sommaren är lång, vi får väl hitta på något annat så länge. Som sagt: Regnet behövs.

Tänk om det kunde regna på nätterna och vara sol på dagarna!

Så till dagens fråga! Vad ska bort?

TJA...

Jag lägger min röst på hjärtat för det har inga blad;) 
Men det finns säkert fler lösningar

KRAM! :)






1 kommentar:

  1. Tycker inte om att ha en nolla på mina kommentarer så jag sätter väl in en själv då;)
    Vilken vacker hortensia!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥