fredag 20 maj 2011

Spöken - finns dom?

HEJ!

Det är mitt i natten nu. Klockan är tolv... 00.00...plus tio minuter. Så de borde ha synts till nu...spökena. Vi bor i ett gammalt hus, byggt under den senare hälften av 1800-talet.

Här måste ha bott många människor före oss. Undrar vilka de var?! Och hur de levde...vad de gjorde...om de var friska och lyckliga. Eller om det har hänt något tråkigt i huset...om här har vuxit upp några barn?
Vi köpte huset för c:a tjugo år sedan av en ung kille som inte hade bott här särskilt länge. Han verkade frisk när han flyttade ut och han lever fortfarande;)

 Men andra måste ha bott här längre. Så var det ju förr; inte flyttade man särskilt ofta från sina hus då. Man bodde där sedan man gift sig och på äldre dagar låg man och dog hemma i kökssoffan. Möjligtvis flyttade man ut till något 'ålderdomshem'.

Men ingen av oss känner att det skulle vara något konstigt med detta gamla hus. Om det finns spöken här är de väldigt trivsamma och gästvänliga. Och osynliga.
Och nöjda med våra renoveringar, för det finns inte mycket kvar av ursprunget.

Vi samsas bra i vårt hus;)


Här borta i hörnet av vardagsrummet står den fina skålen som jag köpte på Annorlunda rum igår:)


 

Låg i soffan i morse en stund innan jag gick till jobbet och tog
dessa bilder då.

Nu är jag så trött att ögonen inte vill hållas uppe snart. MÅSTE TILL SÄNGEN!!! Har inte riktigt fattat att det är fredag i morgon  I-G-E-N :)

Godnatt!
KRAM

5 kommentarer:

  1. God morgon Karin!
    Hoppas natten varit god.
    Visst finns det spöken i ert hus, men som det är så trivsamt hos er så njuter dom bara.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nja..spöken vet jag väl inte riktigt om jag tror på....Men det finns ju annat ;)) Och jag tror att de trivs verkligt bra med ditt pysslande och smånynnande i ditt soliga kök på morgonen :) Mycket fin skål. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - Du har mycket god smak ! ;)

    SvaraRadera
  3. Sofia: Både jag och spökena har sovit jättegott i natt! Kram;)

    Ann-Louise: Hur vet du att jag nynnar??? :)

    Jenny: Do you want one? :) Puss

    SvaraRadera
  4. Jaaa...Det tror jag nog att du gör serru ;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥