söndag 22 maj 2011

Altanen

Gonatt! (klockan är halvett) :)

Idag har det varit en kanondag. Jag sov lääänge (därför är jag inte ett dugg trött nu) och därefter har jag varit ute hela dagen. Vädret blev inte riktigt så soligt som utlovat men det har varit underbart skönt ändå!

Har bl.a planterat mina nyinköpta alpvide-träd:)


De blev så här fint! (tycker jag i alla fall...:) Buxbomklotet har också kommit ner i en kruka. Men bara det ena, för den andra krukan måste tvättas först eftersom det växer mossa på den:(

Min ork tog slut precis i det skedet:))

Alpvide


Vår altan är ganska stor. Vi har tre sittgrupper på den, här en liten fikaförtvågrupp:D


Det här fina trädet heter Benved.

Vår granne hackar på roten, sågar bort grenar och håller på från andra sidan för att få bort det;) Men ännu efter många års sabotageförsök har han inte lyckats ha ihjäl det!

Vi säger inget för det är så trist med grannfejder.

Däremot så sågar vi inte ner det, för vi tycker om vårt träd. Det blir vackert mörkrött i bladen på hösten och så skyddar det så bra mot insyn från nämnda granne;)

Anledningen till att han inte tycker samma sak är att det står mitt i häcken mellan oss och det gör att häcken inte vill växa just närmast trädet.

 

Nedanför Benvedsträdet har jag satt luktärtsfrön. Ganska nyss som synes:)

Älskar luktärter!

Ett måste varje sommar. I år har jag satt två sorter. kan sitta med näsan intryckt i blommorna och sniffa långa stunder:) Det doftar ljuvligt!

I morgon kommer min bror och svägerska hit och hälsar på. Det ska bli trevligt, hoppas att vädret bli fint!! Bjuder på fler bilder från altanen då.

Hoppas ni får en fin SÖNDAG!

Kram och....som sagt....GODNATT:)

2 kommentarer:

  1. Hatar när det står 0 kommentarer! :(

    SvaraRadera
  2. Hehe, här får du en till då! Fint träd/växt. Ser precis ut som ett olivträd ju! Låt oss hoppas att det är lättare att sköta bara om du förstår vad jag menar ;)!
    POUSS

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥