torsdag 5 maj 2011

Malmö

...bjuder på många frestelser.

HEJ-HALLÅ!

När man kommer till nya fina Malmö station och ska promenera till Cervera där Elin jobbar tar det en otrolig massa tid:)

Inte för att det är särskilt långt...det kunde ta en (karaktärsfast) person tio minuter. För mig tog det två timmar! :)

(Vissa butiker kan man bara inte passera)


Som "Charlottes Trend". Där finns bla denna fina serie "Mateus" med underbart (men dyrt) porslin! Skulle nog välja en annan färg för sjögrönt passar ingenstans hos mig. Men allt finns i minst tio olika färger så....

*
Promenaden från stationen gick alltså via:

1. Granit. Köpte några småsaker. Gjorde som jag oftast gör: köper lite smått och gott som blir lika dyrt som det jag egentligen vill ha men inte köper för att det kostar för mycket. SÅ SMART!!! Kostnad: 250:-

2. Lagerhaus. Gick runt några varv, bar med mig ett par saker en bit men la tillbaka dem och köpte INGET:) Kostnad 0:-

3. Tiger. En affär som har otroligt billiga saker som det alls inte är något fel på. Köpte 6 st gelpennor i rosa, lila och blått; två av varje. kostnad 20:- 

4. Indiska.  Gick runt länge, tittade, funderade, ville ha men...köpte inget!
Kostnad: 0:-   

5. Åhléns. Tittade på vaxdukar men kunde inte bestämma mig. Måste titta på balkongen i solsken för att se vad som blir bäst. Kostnad: 0:- 

6. Charlottes Trend. Där finns det så mycket att se på att det är för jobbigt att välja. Köpte inget (men älskar att strosa runt där) Kostnad 0:-

7. Panduro. En av mina älsklingsaffärer! Här köpte jag lite måste-ha-grejor till mig själv och pärlor till småflickorna. Kostnad: 230:-

Att promenera i Malmö är dyrarare än att åka Taxi! Bara så ni vet. Ändå var jag ganska restriktiv med mina inköp.

Total kostnad för promenaden: 500:-


Det här bordet tyckte jag var ganska fräckt. En hög pinnar med en glasskiva på;) Kostnad: HÖG! :)



Och den här radion är superbra! Skulle jag också vilja ha. Den funkar t.o.m hos oss! Vi bor i radioskugga. 

Numera ihjälfrusen pelargonia, offer för frostnatt 

Ikväll har vi två flickor hemma! Lisa och Emma:) Med pojkvänner J och J :)
Vi har ätit Köttbullar, potatis, lingon och sås. Supergott!

I morgon är det FREDAG! Och det ska bli sol och varmt igen!

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skönt! Ledig hela helgen!

Ses i morgon!? KRAM

9 kommentarer:

  1. Åhh, vad trevligt!!

    Vi har också ätit köttbullar med lingon & sås... PÅ IKEA!!!
    Yes, vi har varit där IGEN.

    PUSS!!

    SvaraRadera
  2. Men...köpte du något olivträd till mig!?? Puss!!

    SvaraRadera
  3. Härligt att du får en ledig helg.
    Jag måste arbeta med tovning för hemvändarhelgen den 21:a. Lovade att jag skulle tova inför folk och sälja.
    En grej jag annars skulle tyckt varit jättekul. Nu är det bara för mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att du får en ledig helg.
    Jag måste arbeta med tovning för hemvändarhelgen den 21:a. Lovade att jag skulle tova inför folk och sälja.
    En grej jag annars skulle tyckt varit jättekul. Nu är det bara för mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj en extra nu igen!
    Ser nog bra ut för din status i bloggen.

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig redovisning av din promenad. Jag ser fram emot att göra den tillsammans med dej inom en snar framtid! Åsa

    SvaraRadera
  7. 7 affärer och bara 500 kr, inte illa ;) Ha en härlig helg ! :)

    SvaraRadera
  8. Detsamma, Ann-Louise! Ja, ibland önskar man att man hade obegränsat med pengar. Här i vår lilla by finns inte så många frestelser...:) Som tur är!

    SvaraRadera
  9. ÅSA: Jaaaaaaaaaaaa! Gärna!

    Sofia: Synd, men det bli fler tillfällen! Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥