onsdag 25 maj 2011

Gungstol

HEJ-HEJ!


Idag har jag slutat tidigt efter två långa dagar på jobbet. När jag kom hem målade jag denna gungstol som jag fyndade på loppis i våras! 

Vattenbaserad målarfärg har ju den fördelen att den torkar jättesnabbt. Ytan blir dock inte lika fin och den är inte lika lätt att måla med. Den är stummare på något sätt. Men det finns väl inget annat nu...

Alice ville förresten att stolen skulle bli rosa, vi får väl se vad hon tycker i morgon:) För då kommer de hit!!!!! :)


Ha-ha, det här ser ju ut som Apelsinsaft! Färgen blev lite annorlunda på fotot.
Jag har faktiskt slagit mig själv med häpnad och varit riktigt duktig nu ett par dagar:) Får ryck ibland, som infaller med varierande mellanrum. (För det mesta rätt så långa, men ibland två dagar i rad, som nu;)


Receptet på saften; den är jättegod! Men så är det ju Leilas recept också....


Så bakade jag mandelmusslor! Dom är ju bara så goda!


Och matbröd! Sert lite underligt ut kanske...:) Har inte smakat det ännu, S o jag ska ta varsin skiva till kvällskaffet, när vi ser vårt favvisprogram NCIS som börjar snart.

Jaha - vad har jag här då???
SOMMARBLOMMOR!!!


Nu har det gått för långt!

Vi kommer inte att ha en enda blomma att binda in i midsommarkransarna :(((
Dikesrenarna är fulla av Hundkex och Lupiner!

...sen är det bara Rallarrosorna kvar så är det över...

Maskrosorna är utblommade...
Syrénerna är snart utblommade de också...

SNYFT

Det sägs att den bästa tiden på sommaren är mellan häggens och syrénens blomning. Ann-Louise! Jag kommer!!!

KRAMISAR!

10 kommentarer:

  1. Gungstolen blev så söt :) och rabarbersaft är ju underbart gott. Det är sommar de. Mandelmusslor har jag hört talas om men har inte haft en aning om hur de ser ut, men nu vet jag tack vare dig.

    Oj vad det blommar hos er. Hos oss är det länge kvar. Det har inte ens börjat. Sticker upp lite bara. Du är välkommen !! :) Skynda dig innan jag kvävts av du vet vad :))

    SvaraRadera
  2. Hahaha nu såg jag att det stod Absolut Mandarin ! Tyckte först att det var en himla rolig etikett på saft flaskan men nu förstår jag varför hi hi. Finns säkert nån lortgris som använder smutsiga flaskor....

    SvaraRadera
  3. Sov på rygg och spänn fast dem under armarna så kanske du klarar natten!! hihi;)

    SvaraRadera
  4. Guuuuuud, vad du håller på och grejar hela tiden med allt möjligt!
    Chris

    SvaraRadera
  5. Du med ju....bara med andra saker...;) KRAM!

    SvaraRadera
  6. Nej Karin, det känns som jag inte gör något annat än åker fram och tillbaka till jobbet...... ;) KRAAAAAM <3
    Chris

    SvaraRadera
  7. Gungstolen blev jättefin, man skulle kunna sy en söt liten kudde till sitsen. Jag kommer förbi någon dag och smakar på saften. Är det något jag saknar i min trädgård så är det rabarber.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jaså minsann, varför finns det aldrig nåt hembakat bröd när jag är och hälsar på? ;) /Emma

    SvaraRadera
  9. Den där gungstolen hade mer än gärna fått flytta in till oss

    SvaraRadera
  10. Sofia: Ja det skulle vara gulligt!
    Tar med lite rabarber till dig i morgon! Kram.

    Emma: Så du tittar in ibland:) Jag har ju bakat för att ni ska komma hit i helgen;) Puss.

    Sara: den verkar vara hemmasnickrad. Blev jätteglad när jag hittade den:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥