söndag 6 maj 2012

Allting runt omkring

HEJ!

Har köpt en begagnad dockvagn på Blocket.
Mycket fin och välbehållen, skulle tro att
den är från början av 80-talet.


Skön är den också - fråga Nisse!
Så fort den kom in i huset förstod han
att det var hans vagn och ingen annans!!


Den vita fåtöljen är för tillfället glömd.

Lite som Pippi ligger han;)
Med fötterna på kudden! Och där slutar inte likheterna!


Idag har vi haft glimtvis solsken men fortfarande
blåser det kallt. Men inte i glasverandan!
Där är det varmt och gott ♥♥


Bakade en rabarberpaj till kaffet. Mums, tycker vi!
Och vaniljvisp! Mums igen!

Och nej, det är inte årets skörd, för fortfarande
har jag kvar några påsar i frysen
från förra sommaren.


Bakade lite bullar också när jag ändå var igång:)


Alice, i lördags vid stammen av det träd som jag
har googlat fram namnet på: Det är ett Platanträd.
Och alla är inte så släta och fina i stammen
som det jag visade igår;)


I sin lägenhet i Krsd sitter Emma och pusslar:D
3000 bitar och det är nästan färdigt!


Hela vardagsrumsbordet är upptaget!

*
Nu är gumman trött!
Ska bli skönt att gå och lägga sig, det
har varit en hektisk och händelserik helg!
Kommer nog att sova innan huvudet har nått kudden :)

Måste bara hänga en tvätt först.
Och plocka ur diskmaskinen.
Städa undan på köksbänken.
Frysa in bullarna.
Och duscha.
.....

Ja-ja.

GODNATT, alla fina


6 kommentarer:

  1. Paj på inglasad altan låter ljuvligt :)

    SvaraRadera
  2. Men mums vad mycket gott!!! Du är ju en mästerbagare helt sant :) Och du har de fina assietterna (felstavat säkert) visst var det en sån jag fick av dig?. Måste beställa flera. Är de du visar på bilden vita? Vad det ser ut att vara mysigt hos er :)

    Vi "ses" till kvällen!

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Hulda: Ja det är ljuvligt var det än äts;)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Ja det är likadana asietter:) Har fyra vita, men inga vita muggar.
    Ibland får jag bakryck, men någon mästerbagare är jag inte:) Fast just de här bullarna blev jättegoda!

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Go'natt o sov gott! Jag ska vara vaken ett tag till, vi kan ju göra som vi vill nu, när vi är utan barn. (usch vad tyst det är!!)
    Hoppas allt är bra o hälsa familjen!! (nu blev jag ju sugen på bullar.... tur att jag inte har ngr hade ätit en hel påse då!)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack Birgit! Förstår att det är tyst i huset nu! Snart är de väl hemma igen?!
    Hälsa du med till familjen! Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥