måndag 7 maj 2012

Rubrik? Fantasin tryter...

HEJ!
Idag blir det en kortis!
Har jobbat sent och ska upp tidigt i morgon!


Ibland skulle det vara skönt att vara en katt!
En katt som har det bra alltså:)
 Nisse:
Han njuter av livet:
Sover när han är trött.
Äter (gratis) när han är hungrig.
Går ut när han känner för det. Jagar något
smådjur när han vill ha spänning.
Kelar lite (mycket) när han känner för det...
Behöver aldrig gå upp tidigt och gå till jobbet!


Fyndade en skål på Hyllan i Osby härom veckan.
För en tia! Fin tycker jag!
Ta gärna ett äpple;)
Den som kan;)
Min S har en trasig menisk i sitt ena knä.
Är sjukskriven i en månad till att börja med.
Går med två kryckor och får inte stödja sig på benet.
Det med knät alltså. Som har en trasig menisk.

Men det räcker inte.
Han är på rätt så dåligt humör för
han är en sån som inte klarar av att inget göra.
Just nu sitter han här bredvid och  försöker tala om för
Sverige hur man spelar ishockey.  

Han tycker inte att vissa förtjänar sina miljonlöner:)
DET tycker inte jag heller, men inte
bara för att de spelar dåligt.


Igår när jag var inne på min blogg tänkte jag
att jag får nog aldrig fler än 11 följare...
och idag när jag tittade in här hade jag plötsligt 12 :)
Välkommen, Elsa & Helena!
Nu måste jag nog avbryta, annars blir det ju ingen kortis:D
Ha en kul tisdag!

KRAMAR!!!

9 kommentarer:

  1. Kraaaaaam på er båda ♥ ♥ ♥
    Chris

    SvaraRadera
  2. Rubriken är ofta det svåraste med hela inlägget! Men du lyckades med båda ;)
    Javisst vore det skönt att få byta liv med våra husdjur ibland åtminstone.. :-D
    Fin skål!
    Vet en till som skulle gå upp i limningen om han inte fick göra nåt...ibland brukar jag påminna denne herrn om det, han kanske skulle behöva vrida ner tempot liiite, inte jobba 12 timmar om dan.
    Men men.
    Önskar god bättring åt herrn med knät och dig en trevlig arbetsdag!

    SvaraRadera
  3. Hej Karin!

    Nisse är så söt!
    Javisst tänker man så ibland, att vara katt alltså, framför allt mörka kalla vintermorgonar när man måste ut och till jobbet och katterna ligger i stugvärmen, kurrar och tar en tupplur efter frukosten.

    Stackars S, skulle också bli på riktigt dåligt humör, förstår honom verkligen! Instämmer också om miljonlönerna, lite ( nej, mycket) i överkant, gäller ju många idrottare.

    Vet precis vad du menar med följare, tänker exakt likadant, nu får jag inte fler följare... Så blir man så himla glad när man upptäcker att man fått en ny!

    Molly hälsar, nu kommer Moses här...jaha, han vill också hälsa till Nisse.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Min man är också en som inte kan vara sysslolös någon längre tid, han vill alltid ha något för händer.
    Det passar mig perfekt, för då kan jag lägga fram mina små projekt för honom;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Det gör inget att du inte kommer på någon bra rubrik. Dina inlägg säger det du vill ha sagt :)

    SvaraRadera
  6. Sport är hälsofarligt. Det kan aldrig vara bra att bli så där upprörd bara för lite sport ;)) Fast å andra sidan sätter det ju fart på blodomloppet och det kan ju vara bra. det säger iaf R här hemma när han retas med mig. Karlar alltså.

    Men jag tycker synd om S som har så där. Förstår att han bli less. Säkert hade han massor av saker han skulle göra.

    Du har haft 12 följare i några dagar för det har jag sett ;))

    Ha en det bra en solig tisdag som denna! :)
    Kramkram ♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Nu får det bli ett massvar! Till dig Chris en kraaaam tillbaka:) Å o jag talade idag om att/när vi ska åka till V-vik:)
    Hugan: Tack för önskan om god bättring till S:) Någon bättring syns inte ännu varken till rörlighet eller humör...
    Anncathrine: Håller med dig om katter! Underbara djur. Nisse hälsar tillbaka så klart:) Miljoner i överkant gäller många som fått sin talang "på köpet" främst frontmusiker och elitidrottare. De som klarar sig hela vägen, men ändå inte är värda dessa fantasisummor. Inte bra för dem heller...
    Marie: Jag har massor av projekt som står stilla nu, vem vet för hur länge...ska försöka klara av en del själv med lite backup:) Men carporten till husvagnen klarar jag nog inte...
    Hulda: Ja så är det nog. Jag svamlar på om det som faller mig in;)
    Ann-Louise: Sport är i sin extremaste form, när den är som mest spännande, helt klart hälsofarlig. För gubbar över 60 i alla fall, de kan ju få en hjärtinfarkt som de hetsar upp sig!
    Jaså, har jag det? Såg det inte förrän igår...:D
    KRAMAR TILL ER ALLA! ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. Mysig bild på Nisse. Förstår om din S blir rastlös. Oönskad orörlighet är inget vidare.

    SvaraRadera
  9. Mysig bild på Nisse. Förstår om din S blir rastlös. Oönskad orörlighet är inget vidare.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥