lördag 19 maj 2012

Jo. Det är jag.

Hej!

Här sitter jag och pratar i telefonen.
Inte ofta jag syns i min blogg, så passa på o titta
hehe;)


Listor gör jag många, många...kluddar gör jag mycket.
En penna och ett papper har jag mycket svårt att motstå.

När jag var liten ville jag bli mamma.
Det var min första medvetna och min största önskan.
Jag var inte så säker på att jag ville ha en man
men många barn skulle jag ha!
Och fem fick jag.


Vacker bild med vy från Malmö tagen av Elin:)

Två av dem bor i Malmö.
Här bor också två av mina fyra barnbarn.
Dit har jag 12 mil. Och de har lika långt till mig :D


Bilden tagen i Stockholm i helgen av Elin. 

Min ende son (som kom först) bor i Stockholm.
Här går han med sin hustru och deras två barn.
Mitt äldsta och yngsta barnbarn.


En dotter bor i Kristianstad och en i Kävlinge. 

Familjen är så klart det bästa i livet.
Idag hade de en släktmiddag i Skolans matsal.
120 personer!
Så stor släkt har inte vi.
Hörde att alla inte ens kände varandra:)

Men ändå...
Vi breder ut oss i världen...


När jag var liten och satt och drömde om
mina kommande barn hade jag aldrig sett en Japan.

Min Pappa talade om dem med respekt. 
De var bra på att kriga
Och han läste mycket om krig.

Tänk om han hade vetat att två av hans barnbarnsbarn
skulle bli till hälften Japanska:)

Jag tycker att livet är alldeles för kort!!
Skulle önska att vi alla fick vara med längre...

KRAMAR!

11 kommentarer:

  1. Hallå Karin, vad kul att få se hur du ser ut!!
    Jag har ju också fem barn, vi har gjort det bra du och jag;)
    Hoppas du har en fin kväll!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. För mig är du makalöst bara så himla bra. Ja du vet.

    SvaraRadera
  3. Fin bild på Fina Karin!
    Kraaaaaam ♥ ♥ ♥
    Chris

    SvaraRadera
  4. Marie:
    Inte kul med bilder så det lär dröja till nästa gång;)
    Har känt att du och jag har ungefär samma prioriteringar i livet; familjen och att fixa hemma:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Sällan har så få ord gjort mig så glad:) (Skulle väl vara när S sa "ja" då;))
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Chris: Tack finachristina ♥

    SvaraRadera
  7. Ska spara fotot så jag känner igen dig om du ska åt mina trakter till sommaren :)

    Vad roligt att få läsa om dina listor, drömmar som barn och din stora härliga familj ♥

    SvaraRadera
  8. Hulda: Jag SKA åt dina trakter i sommar och jag hoppas att du orkar träffa mig en stund då:) Så fortsätt att ta det lugnt nu;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Du ser ut precis som jag föreställt mig, konstigt nog. För det brukar ju inte vara så i vanliga fall. För mig känns du som en vän fast jag inte alls känner dig. Måste vara roligt att ha så många barn. Jag har två och de är de viktigaste för mig i världen. Kram

    SvaraRadera
  10. Jättefin bild på dig...och barnen är det viktigaste vi har!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  11. Jättefint inlägg och jag önskar precis som du, att vi skulle få vara med mycket längre än vi får..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥