lördag 5 maj 2012

Udda Tina


Ho-ho!
Nu är jag hemma igen!
Och Malmö har fått en ny butiksmagnet
som har såååå fina saker!

Den ligger på gågatan mellan G.A:s torg och Triangeln
vid kanalen, om någon har vägarna förbi!

Och den heter UDDA TINA.
Finns i tre städer i Sverige ännu så länge:
Lund, Halmstad och Malmö.







Här sitter Sofia och undersöker en korg.


Den här kudden kom jag hem med!


 På dessa träden klipper de bort alla grenar varje vår.
Nya kommer ur "knölarna" så småningom. Vet inte
vad de heter men jag tycker att de är läckra
med sina kamuoflagefärgade stammar!


Tulpanerna har snart blommat ut, men är ju som
vackrast nu när de är helt öppnade.

Igår och idag har det blåst rätt så kallt...
skönt att vara hemma igen och få lite värme i sin
"pensionärskuvös"


Där det är så här varmt...;)
Och där rök allt mitt limegröna...

Ha nu en fin Söndag!!

Kramar!


13 kommentarer:

  1. Tack för senast!!
    Ser fram emot att se dockvagnen live!

    Puss!!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle verkligen inte tittat in här idag. Udda Tina är HELT i min smak. Kommer säkert drömma om butiken inatt

    SvaraRadera
  3. Jenny: Tyvärr så har Nisse anammat den som ny sovplats, så det blir inget lekande för barnen med den;)Puss ♥

    SvaraRadera
  4. Hulda: Du får väl komma ner en sväng i sommar så åker vi dit! :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Tror att trädet är en pil????

    Är fascinerad över alla dessa butiker, som poppar upp överallt och som har så fina grejer och som skapar HABEGÄR och som lyckas med detta. Bra jobbat!

    Chris

    SvaraRadera
  6. Det ser verkligen fint ut!

    Det lägger jag på minnet ifall jag kommer ditåt i sommar.

    Trevlig helg

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Ljuset slokar. Hur varmt har ni egentligen? Tror inte att du ska sitta där nåt mera :))

    Oj så fina saker den affären har! Ser massor som jag skulle vilja ha. Kan tänka mig att du blir stammis där ;)

    Vilket lustigt träd. Trodde inte att det var något levande när jag såg bilden och stammen.

    Vad det ser härligt ut med tulpaner. Här har det snöat i stort sett hela dagen. Tror jag ska måla lite. fast jag känner mig ganska trött. Ja vi får de.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. Chris: Har Googlat på trädet och tycker det stämmer bäst med Platanträd. Det är härdigt upp till zon 2, och Malmö har zon 1.
    Typiskt är den flagnande stammen, bladen har jag aldrig tänkt på hur de ser ut, men ska kolla i sommar.

    Ja det är bra gjort att hitta ett varuutbud som slår så bra i dagens enorma konkurrens:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. AnnCathrine: Nu har vi ätit rostade rotsaker och karré: Jättegott, men S gillar bara potatis o morötter :D
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ann-Louise: Vi har inte så väldans varmt nu längre. Typ 12-13 grader och kallblåst. Men inne i glasverandan blir det ändå väldans varmt när det är sol. Ljuset smälte ner i torsdags när det var runt 20 ute.

    Ja visst har de ett fint utbud på Udda Tina:) Vill ha en massa men det har jag inte råd med:))

    Är det fortfarande W:s rum du målar, eller har du börjat med något nytt projekt!?

    KRAM! ♥♥♥

    SvaraRadera
  11. Ja det är hans rum fortfarande... Kom av mig i målandet totalt av olika anledningar men nu är jag på g igen. Hoppas jag. Alla väggar målade fem ggr nu. Imorgon taket två ggr och rensa bort massor av skräp. Sedan ska en vägg tapetseras. Jaaa.. färdigt om ett år eller så :))

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara färger det var i den affären. Så kul ditt ljus ser ut, slokar verkligen;-)

    SvaraRadera
  13. Ulla:Haha - köp inte ljusen på Konsum/Domus/Coop Forum! :)
    Ja, man fick verkligen en färgboost! Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥