söndag 20 maj 2012

Idag.

Hej!

Idag har vi haft en helt underbar sommardag!
Kommer precis in nu och det är fortfarande
nästan 20 grader ute!
 Klockan är 20.30

Hela dagen har tillbringats utomhus.
Jag har promenerat och laddat batterierna.
Då är naturen bäst!
Fåglarna har också fått glädjefnatt
- de kvittrar som galna:)


En stolt nybliven mamma spatserade i gräset
på andra sidan ån. Tyckte att hon hade fem ungar,
men hon var ganska långt bort och
de syntes dåligt i gräset.


I en trädgård som vi passerade stod den här konstiga
busken och blommade med små vita vippor.
Har ingen aning om vad det är;)


Och i kanten mellan asfalten och stenmuren
blommade blåklinten helt anspråklöst.


Det är så vackert överallt att man inte
vet var man ska titta.


Åsa travar på med lille G (hennes barnbarn) i vagnen.
Han skulle, men ville inte, sova :)


Lupinerna har börjat blomma...


...och Gullvivorna...


...och äppelträden!

Var lugna - han har fortfarande två framben och två bakben:)

Hemma igen har S och jag hjälpts åt att göra
altanen i ordning. Nisse låg i solen en liten
stund, men det blev ganska snart
för varmt. Nisse är ju Nisse...
han tycker om att gunga!
Och att åka dockvagn:)

Ingen av våra tidigare katter har ens velat ligga i hammocken!


I år går 'hammockhörnan' i svart-vitt och blått.
Mer maskulint och S trivs bättre!
Förra sommaren var den röd-rosa-vit:)
med blommor och blader.
Lite puttenuttigt. 

Någon som lägger märke till mattan jag
köpte hos Lilla Villa Vita i Krsd?
Den har fått sin plats till sist:)

Hoppas att värmen sprider sig över hela landet!
Uppåt och inåt och utåt! 

Ha en bra start den på nya veckan!

KRAMAR!

PS.
Välkommen
som följare till min blogg 
Maidi!

9 kommentarer:

  1. Jag såg mattan direkt!!
    Snyggt!!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Åh det ser ut som sommar :) Riktiga sommarbilder du visar. Jag har inga såna alls att visa, som du vet. Värmen hörs snart ska komma hit också. Fast jag har saker att jobba med ute så då får det gärna vara svalt. Ikväll när jag var ute med hundarna skrek och svor grannen på sin tomt så att det ekade över hela byn tror jag. Hon var en aning arg på renarna om man säger så. Hon skrämde mina hundar så de stackarna inte kunde pinka :))

    Ja ja, ny dag nya tag. Och nya andetag. Hörnan ser jättefin ut! Men den var faktiskt fin som puttinutti också :)

    God natt! ♥

    SvaraRadera
  3. Jenny: Kan jag tänka mig att du la märke till...hoppas att vi får ha heeeela sommaren så här nu:)Längtar till flickorna kommer o leker i stugan:)
    Puss♥

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: men varför hämtar de inte hem renarna till fjället? Borde de inte ha gjort det redan? Inte kul att ha dem rännande runt knuten hur fina de än är.
    Ja, vi har haft en sommardag idag.
    Underbart. Sommaren härnere är nog ett par månader längre än i norr. Det plus avsaknaden av mygg gjorde att vi flyttade hit ner. S som är 'mellansvensk' trivdes inte så långt norrut. Vintrarna var för långa o mörka och han har stora problem med mygg (allergisk) så han tyckte inte att sommaren var någon höjdare heller.
    Men som du säger: Under veckan kommer den stora värmeexplosionen till er:)
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Fina försommar bilder!
    Jättefin matta, ser härligt ut att slå sig ner i hammocken!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Dessa underbara promenader. Som jag längtar....
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara försommarbilder du fångat, ha en fin vecka, nytt inlägg hos 3 tanter, yabbadabbadoooooo...

    SvaraRadera
  8. Det verkar som värmen är på gång här, vi har iaf haft sol NÄSTAN hela dagen. Himmel vad allt känns mycket lättare när det är fint väder!!
    Ha det gott:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. ja, nu är det nog sommar - hoppas jag. Mattan blev ju jättebra där!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥