onsdag 16 maj 2012

Långhelg...

Go'dagens!

De flesta av er är väl lediga nu?
Ni som inte jobbar under helger alltså:)
Det gör jag, men i morgon är jag fri!

Ska bli skönt!

Prydnadskörsbär vid Osby jvstn idag.

Var till Osby idag och köpte den dyraste bh
jag någonsin har köpt: Trehundrasjuttiofem kronor!
Brukar annars passa på o köpa några
stycken när jag är i Ullared.

För sisådär 100:-/st


Nu ska jag testa om denna håller
fyra gånger så länge. För bågarna på de andra går
alltid av. Och shit vad ont det gör att få en vass
pigg in i skinnet helt plötsligt!

Jodå, de börjar slå ut nu:)

Hittade en kommunkarta på Skåne.

Vi bor i Östra Göinge.
Mitt i Göingeskogarna där Snapphanarna
krigade mot oss Svenskar på 1600-talet. Dansk mark.
Jag är fienden.
Eller var.

Jag känner mig inte Skånsk. Jag pratar inte Skånska.
Och jag är nog inte så Norrländsk längre.
Utom ibland (ofta) när jag får nostalgiska (svårartade) attacker:)

Jag känner mig helt enkelt Svensk!

Bild från Google.

Men...
Skåningarna är väldigt Skånska!
De har t.o.m en egen flagga.
En korsning mellan Sveriges och Danmarks

Väldigt många har den vid/på sina hus/bilar.
Skulle jag aldrig ha!
Här kör vi blågult!
Hejja Sverige!

Hoppas ni får en underbar, vilsam och stärkande HELG!

Kramar!


8 kommentarer:

  1. Mina föräldrar var/är skåningar så jag har matats med skånska språket och skånska flaggan genom hela min uppväxt:-)

    SvaraRadera
  2. Har ju förstått att du inte bor alltför långt härifrån. Men inte i Skåne väl? Är du uppvuxen här? :)

    SvaraRadera
  3. Men du är ju för rolig :)) Från bh till geografi på en grisblink..ögonblick..sekund :)) Och du, man ska lägga ner pengar på rediga bh:ar. Speciellt om man har rediga meloner :)) Fast nu antyder jag inget om dina :)) Se nu vad du ställde till med - Jag får skämma ut mig inför hela Sverige!

    God natt. Jag jobbar imorgon.

    ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Hahahaha Ann-Louise, du är för rolig! Bara ett pyttepyttepyttepyttepyttepytteuns av Sveriges befolkning läser min blogg så genera dig inte!
    Fast min bh-storlek behåller jag för mig själv;)
    Ha en bra jobbdag i morgon!
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Du kan ju köra med Norrlandsflaggan ; )
    Eller jag håller med - det ska vara blå/gult.
    Ha en skön dag! (nu ska jag ta itu med fröknarna åskmoln)
    Kram

    SvaraRadera
  6. A-L är så rapp med orden att man lätt sätter kaffet i halsen. Hon är en ord-pärla :)

    Hoppas du hittar en BH utan stickande bågar

    SvaraRadera
  7. Birgit: Finns det en Norrlandsflagga och hur ser den isf ut? Antar att flickorna skulle önska att de var kvar i solparadiset..?
    Kram:)

    SvaraRadera
  8. Hulda: Ja hon är verkligen en pärla, det är det fler och fler som upptäcker:) Jag fasar för den dag hon har för många för att hinna med oss;)
    Hoppas du har en bra dag!
    Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥