tisdag 29 maj 2012

På hemväg

Go'kväll!!!

Ikväll har jag jobbat sent.
På min hemväg hade jag kameran i näven
och tog lite bilder som vanligt :)


Jag ser snart allt som motiv snarare än en del av en helhet.
Och ändå är jag ingen speciellt bra fotograf.
Och har ingen kanonkamera.
men jag letar ändå alltid efter motiv.
Naturen frestar mest :)) 
Träd. Blommor.


Den här bilden är tagen 21.45
Blommande Rhododenderon. Nu är det deras tur!
Solen drar sin sista suck för dagen där i bakgrunden.
Det är ganska mörkt redan en halvtimme senare.
Nu är skillnaden på dagsljuset
stor i norr och söder.


Maskrosorna har blommat ut för den här gången.
Ängarna är mest gröna nu.


En lång bit längs trottoarkanten växer det smultron.
men hur nyttiga är de inpyrda med avgaser ocn
kanske även en skvätt hundkiss på?
Och varifrån får de sin näring?



Grannens fina äng blommar för fullt.
Inga prästkragar blir det kvar till den här
midsommaren heller!


Lummigt och fint har hon i sin trädgård, E :)


Och hemma på vår trapp står en ljust
rosa ros och välkomnar:) Äntligen hemma!

Älskar att komma hem

Nu är det bara att sova och sedan tillbaka
till jobbet igen! Tidig morgon och 10,5 timmars jobb
Men jag klagar inte. Inte nu. Vill ni höra varför?

För det är min sista långa dag före
sommaruppehållet!!!
Yo-hoooooooooo

KRAMAR!!!



9 kommentarer:

  1. Så fina bilder du visar!
    Förstår precis hur du menar, ibland känns det som man ser allt med "kameraögon", det där blir en fin bild, och det där, och titta därborta! Har inte heller någon fin kamera, bara en liten en som alltid finns med. Det är ju så roligt att fota! Instämmer med dig igen, blommor och natur är nog allra roligast.

    Vad jobbar du med?

    Önskar dig en härlig tid nu framöver.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Och en väldans tur för oss andra att du har kameran med! Jag tycker om dina foton och de duger visst mer än bra! :) Vad jag vet jobbar vare sig du eller jag som proffsfotograf el liknande...Eller har du undanhållit det? :))

    Som du vet har vi ju ljust hela natten. Det blir bara en aning mattare på natten. Det är verkligen härligt att kunna kika ut genom fönstret på natten om man måste besöka toa. Det är bara så vackert där ute.

    Inget har vi vågat plantera ut, av sommarblommor alltså. Vi har bara blåsigt och kallt. På nätterna är det nära noll. Vet du, det ligger t.o.m kvar lite snö i diket. Men jag tror det är sista nu.

    Grattis till sista jobbardagen innan sommaruppehållet!!! Så härligt!! Vilket bra arbete du har ;)

    Imorgon hämtar vi småhönorna! :)

    Kram♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Det du gör med kameran är att se det lilla i det stora :) Det klarar inte alla

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder fick du till på vägen hem..
    Smultron är ett riktigt ogräs har jag märkt.. Första åren vi hade torpet rensade jag bort dem i rabatterna men nu får de växa fritt och de är så bra marktäckare..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Anncathrine: Jag jobbar på en folkhögsskola med kursverksamhet för blinda och svårt synskadade. Vi har 2-veckors anpassningskurser för äldre (20 - 99 år)och två terminers kurser för unga (16 - 20) med målet att de ska få hjälp dels med missad gymnasiekompetens och dels med att lära att klara sig praktiskt för att så mycket som möjligt kunna klara av ett liv på egen hand. Målet är att de ska kunna flytta till en egen lägenhet efteråt.
    Ett roligt och omväxlande arbete :)
    Du förstår precis vad jag menar och hur jag upplever det att vara ägare till en kamera :) Kram!

    SvaraRadera
  6. Ann-Louise: Tack, men jag har fortfarande några dagar kvar att arbeta:) Bara inga långa 10-timmarsdagar:)
    I morgon jobbar jag 5,5 timmar sedan tre strödagar med lediga dagar emellan.
    Vad kul att du ska få dina älskade hönsapönsor nu!! Jag minns hur ledsamt det var i höstas för dig att skiljas från dem...
    Jag har träffat höns idag som du får se i dagens inlägg senare:)
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Hulda: Ja, jag är mycket för detaljer. Skulle önska att min kamera kunde ta bättre närbilder. Kanska kan den det....borde kanske läsa manualen i alla fall....?
    haha/ kram!

    SvaraRadera
  8. Maidi: Ja både smultron och jordgubbar:) Vi har jordubbsplantor på alla möjliga ställen på vår tomt. Har lite svårt att ta bort dem för det blir ju mumsiga bär....:)
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Ja jag vet. Jag glömde skriva - Och naturligtvis hälsa på Karin! ;)

    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥