fredag 25 maj 2012

Munhäfta

HEJ!
Fredagen är här - äntligen - och jag är ledig i morgon! 
Ska bli skönt


Det gick ju bra för vår duktiga, modiga Loreen.
Vet inte vad hon har på munnen här, men
jag tror att det är någon som har försökt
att häfta ihop hennes läppar:)

(E: skojar bara; hon har ett svart sminkstreck över munnen,
och det är en gammal bild)


Hittade de här tomaterna på Konsum
och var bara tvungen att köpa dem och smaka.
Har aldrig sett så små förut:)


Så här liten är en i ett litet värmeljus:)
De smakade klent men det kan ju bero
på att de var aningen för mogna.
Väldigt fina i salladen var de:)

Frukost på altanen.

Med risk för att låta lite tjatig:
Vilket underbart väder!!!
Nu har det ju spritt sig över hela landet också
har jag sett:)

Därnere i solen åt jag min frukost;)

Förmiddagsbild från balkongen där vi har
sol från tolvtiden tills den går ner.


Vy åt andra sidan där vägen passerar vårt hus.
Förra sommaren gjorde S det här (fina:)
balkongräcket och det är meningen
att han ska göra nytt räcke runt
altanen därnere också.
Fast inte i glas!

Men nu går han ju sjukskriven för sitt knä
så det blir nog inget av med det i sommar. Kanske.
Eller kanske inte? Eller...ja, hur blev det där nu? Hm.


Jag passerar min grannes hus varje dag
och man  nästan ser hur prästkragarna slår ut...


Och det blir jättemånga druvklasar hos oss i sommar!!
Kolla de två små babyklasarna:D


Hoppas att ni har en skön fredagskväll, nu ska
jag snart se resultatet i Let's Dance.
det är mycket nu...;)

KRAMAR

14 kommentarer:

  1. Hoppas få se Anton och Molly i final!
    Visst är det härligt att sitta ute och äta frukost. Och att njuta av kvällsvärmen! Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Ulla: Det blev som du ville! Marcus har ju utvecklats mest men jag tycker att han fortfarande ger ett väldigt osäkert intryck. Inte bra att vara för bildskön(?)
    Ha en fin kväll! :)

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise: Kär vän alltid välkommen;)

    SvaraRadera
  4. Hallå där! Nu har jag och T precis vaknat här. Kul att Molly och Anton gick till final igår alltså. Vi satt också ute jättemycket igår och grillade och spelade spel. Häftigt när du svarar på kommentarererna med för nu har jag börjat gå in och titta på det.
    Hoppas allt går bra ikväll också. Heja Loreen!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Verkligen de minsta tomater jag sett. "Mello" ser jag inte på. Det var bättre förr men frukost på balkongen är givet.... förutom idag när det regnar! Så var det ju inte sagt...

    SvaraRadera
  6. Vi har oxå kanonväder!! Härligt härligt :)

    SvaraRadera
  7. Åhh, det var dom sötaste tomater jag någonsin skådat!
    Så fina bilder du visar från balkong och trädgård. Syrener är heeeelt underbart!

    Så roligt att Anton o Molly gick vidare, önskar att de kunde få vinna båda två, delad förstaplats.

    Önskar dig nu en härlig pingsthelg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Elinor: Ha en bra dag och hetsa inte upp dig angående ESC Det kommer att bli en bra placering; skulle förvåna mig om hon inte vinner!!!Hälsa T och så ses vi på måndag!
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Hulda: Du ska naturligtvis bara se och göra det du tycker om:) Det du blir glad över. Jag tycker om musik även om jag inte tycker att det är en rättvis tävlingsform så njuter jag av att vår Loreen är så duktig! Men jag sitter inte bänkad utan rör mig i huset med TV:n på.
    Ha det gott ♥

    SvaraRadera
  10. Birgit: Ja visst är det skönt att ni också äntligen har fått sommarkänning:)
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Anncathrine: Tycker som du att de rätta paren gick vidare:)Molly och Calle är mina favoriter också.
    Ja, syrener är en favorit men blomningen är snart förbi eftersom vi har så varmt och torrt.
    Fast då kommer jasminen...:)
    Kram:)

    SvaraRadera
  12. Såg Loreen på en sylta på Mallis :)
    Härligt med en vinst var det hur som helst!

    Vädret här har visst varit fint ett par tre dagar sådär, lagom till vår hemkomst slog det om det till det naturliga åtta grader och kalla vindar igen. Lycka!!!

    Fint räcke din man gjort! Hoppas knäet lagar till sig snart..!!

    Kramar :)

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig frukost och vilken fantastisk utsikt över blommor och blader!!!

    KRAM Helena

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥