måndag 14 maj 2012

Kärt besök:)

...fick jag idag!


Ikväll när jag var på jobbet så ringde S efter mig
(jag jobbade inte) och bad mig komma hem. NU!

Vaddå?
 Han lät tydligen ganska uppskärrad.
Det brukar han inte göra.
VI HAR FRÄMMANDE! Ja...Och?

Jag höll på med en sak som inte var färdig,
så jag lät hälsa honom att jag kommer när jag är färdig.
Det var Åsa som tog samtalet.

Kvarnar. Symbol för pratkvarnar:)

Och inte talade han om vem/vilka de var!
När jag kom hem stod det en stor buss på gården!
Då började jag faktiskt bli lite nyfiken...
Och det var
LYCKSELEFRÄMMANDE!

Sofia ♥

vår granne när vi bodde där.
Jennys kompis och mitt 'extrabarn':)

Himmel så roligt det var!
och vad vi hann minnas och skratta!

När vi bodde där så var jag hemma med barnen.
Nästan alla mammor på gatan jobbade
så barnen samlades ofta hos oss efter skolan.
Saft o bullar och så:) 

Nu hade hon med sig sina tre fina flickor,
sin man, sin svärmor och sin pappa. Bussen full:)

Och jag känner mig glad i hela kroppen!

Kramar ♥

9 kommentarer:

  1. Oh, vad roligt! ☺
    Jag träffade dem ju "en snabbis" i somras och det var härligt, alla år som bortblåsta och Sofia lika gó och glad som alltid!
    Kraaaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  2. Så roligt med såna överraskningar! God vän är ALLTID välkommen! Har själv en "full" vecka, badrummet är snart klart och i morgon åker jag till Annica över långhelgen! Det blir underbart skönt att se henne igen...
    Önskar Er en skön Kristihimmelsfärdshelg! Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Det är inte ofta man får sådana spontanbesök, så trevligt!!

    SvaraRadera
  4. Det låter mysigt med "oväntat besök" som dom säger i kaffereklamen.
    Var också en hemmamamma när barnen var små, ofta huset fullt med barn, mycket varm choklad och smörgås, bullar och saft. Och mycket prat om skoldagen på eftermiddagarna. Underbart, kanske den allra bästa tiden i livet?

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Förstår att du blev glad :) Men det var långväga gäster du fick! Om de bor kvar där alltså. Ända ner till skåne...

    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Så roligt med ett sånt överraskningsbesök!! Kram

    SvaraRadera
  7. Men så roligt med en sån kär överraskning!! Kul att hålla kontakten efter alla år:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Oväntat besök... kan vara hur underbart som helst. Jag är den spontana typen och tycker inte om att ha allt inplanerat. Antar att ni fick en trevlig stund

    SvaraRadera
  9. Tack för era kommentarer:)
    Besöket var lika oväntat som långväga:) De var i Karlskrona där en brorsdotter till Sofia skulle konfirmeras:)
    Jag är fortfarande så glad! Kändes som att det var en vecka sedan vi träffades och så var det nära 10 år sedan:)
    Härligt när det är så!
    Kramar!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥