fredag 18 maj 2012

På Glasverandan

Hejsan!

Fredag idag!
Betyder att jag ska se på Let's dance ikväll:)
 Just nu hejar jag på Molly och Calle!

I torsdags kom Elin och Jonas hit.
Eftersom jag jobbar under
Mors Dags-helgen
så fick jag en present av E redan nu.
Hon gör alltid väldigt fina paket i glada färger.


Och jag blev jätteglad över innehållet.



Eftersom mitt ljus smälte ner i solen så kom hon
på idén med en glaslykta i grönt. Eller två:)
De smälter inte så lätt! :)


Så nu har jag grönt och orange där igen:D
Orange är liksom inte min färg så det smyger kanske in en färg till...

Stor filmduk; mest för div sportevenemang gissar jag;)

Hennes pojkvän J har köpt ny visa-film-utrustning mm
och S fick köpa hans gamla. Billigt! Just nu sitter S
uppe och kollar på film med tordönsoljud.

Får nog skaffa ett par öronproppar som skydd.
Han har plötsligt blivit tonåring igen:D


Håller på att städa på 'Glasis'. 
Där under filmduken ska det stå en dagbädd.
I stället för soffan. Ingen sitter där,
men många försöker ligga:)

Själv har jag tom lyckats somna där
ett par gånger. Fast det är alldeles för smalt. 
Och för hårt. Men är man trött så...


Varje sommar är det alltid lika roligt att "flytta ut".

Vi får ett nytt rum i huset! Det bästa! 
Där tillbringar vi väldigt mycket tid.
Ofta är där för varmt  på dagarna
men kvällar och nätter är osagbara.
MYYYS!


Dynor på hög.

Tittut!

Och vad har vi här då!?
Jo, vindruvsplantan har kommit en bit nu!
Men den röda druvan står still. Eller är död.
Tiden får utvisa.

Emma och Jonte kom förbi med min
(kära) kamera i förmiddags:)
Och jag har sprungit runt och fotat och städat.
Om vartannat.
I morgon jobbar jag:(

Säkert är att då blir det sol och varmt!

Njut dagen!
KRAMAR!



10 kommentarer:

  1. Snygga gröna lyktor och nej, de smälter inte lika lätt :)) Orange är snyggt. Det kanske är meningen att du ska ha det ändå. Vad härligt med ett uterum. Jag blir avis på dig vet du ;)

    ♥ kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ann-Louise: Hej du, inte ska du vara avundsjuk:) Hade heller inget uterum när jag var 40! Du vet väl att det kallas pensionärskuvös? :D
    Jag kom på, när jag såg din lilla filmsnutt med smältvatten, att jag saknar snösmältningen på våren.
    När det brusar och porlar, när det känns "vår i luften" och när det kommer fram barmark efter en lång period med snötäcke.
    När man tar på sig lågskor och hoppar från den ena barfläcken till den andra, När man skottar ut den sista snön så den ska smälta fortare.
    KRAM ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Kul att flytta ut på glasverandan antar jag. Längtar rill vår blir klar så jag kan börja inreda den. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. God morgon Karin

    Vilka fina lyktor du fått, härlig grön gärg.
    Här blev det också Let´s dance igår, håller på både Molly och Anton, önskar att det kunde få bli två vinnare!

    Trevlig helg till dig, trots jobb.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Jag bara älskar grönt. En rogivande färg. Orange är inte min favoritfärg heller men en klick av det tillsammans med grönt kan bli toppen... precis som du fått till det

    SvaraRadera
  6. Ulla; Ja det är ju inte långt kvar nu tills det är dags för er att flytta ut :)
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Anncathrine: Ja Anton är också väldigt duktig. Hans bugg var snäppet bättre än Mollys. Undrar om Anton har nobbat Tony eftersom han är så avig mot honom helt plötsligt...eller han kanske bara MÅSTE ha någon att mobba? Och då brukar det oftast vara en som folket tycker om:/
    Kram från en som har legat och sovit på smala glasverandebänken
    med Nisse vid fötterna:)

    SvaraRadera
  8. Hulda: Jo det är nog så att det är fint ihop. Och grönt är lugnande. Orange har jag blivit utbränd på (populärt ord;)) eftersom jaghade nästa allt orange när jag var ung:)
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Vilken bra idé att köpa ljuslyktor, kan tänka mig att du blev glad:)
    Jag håller som vanligt på Anton, vilken kille alltså!!
    Ha en fin kväll:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Marie: jag blev jätteglad! Bara det nu kunde bli lite varmare på kvällarna så man kan sitta därute och njuta!
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥