lördag 12 maj 2012

Mellan hägg och syrén

Hej LÖRDAG!

Ute blåser det jättemycket. Och inte är det
särskilt varmt heller. Men idag bryr jag mig inte,
för jag är äntligen ledig efter en jobbig vecka!


Syrénen blommar inte ännu, men häggen
gör det. Så då är väl det här den
bästa tiden på året då.

Mellan hägg och syrén.
Fast här blev det mellan två syréner:)

Den där texten följde med bilden.
Jag kan inget om syrénernas olika namn:)
Vet ungefär att det finns olika färger och
att inte alla har någon doft.

Bild: IKEA Livet hemma

Ååååå, vad fint!
Men man kan inte få allt här i världen...

Bild: IKEA Livet hemma
 Byrån som finns i nästan varje svenskt hem: Malm.
Har kommit i två nya färger till våren.

Bygget av Nya IKEA-varuhuset i Älmhult fortskrider
 och kommer att vara färdigt
till Julen.  


Sparade den här bilden för att jag älskar soffan!
Och placeringen utomhus. Men jag har ofta undrat över hur
fint det egentligen är i verkligheten.

Löv, spindlar, damm, fukt och allt annat som
måste samlas. Bära dynor ut och in varje kväll.
undrar om det inte gör sig bäst på bild....

Samtliga bilder på syréner hämtade på Google

Ha en fin helg nu och var rädda om varandra!

KRAMAR!



11 kommentarer:

  1. Längtar efter egen liten täppa när jag ser alla fina bilder du lagt upp. Nåja... Här blåser det och regnar så jag kryper upp i fåtöljen igen

    SvaraRadera
  2. Ja det är samma här - idag får det bli inomhus, håller på tvättar o manglar lakan;)!!! Det ska ju också göras ibland...
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, älskar syrener! Och snart, snart blommor dom!
    Jätteläcker soffa, den skulle man inte säga nej till... Men, jag skulle allt ha en sån fin soffa inomhus! Håller med dig där, spindlar och damm och mögel och kuddar ut och inn... Men katterna skulle nog bra gärna vilja den utomhus!
    Byrån från Ikea har vi inte, men skulle gärna ha korgstolen på bilden!

    Trevlig helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Anncathrine: Jo, jag skulle absolut också ha soffan inomhus. Den skulle få ersätta den som nu står i vardagsrummet:) Och den skulle jag sälja på blocket.
    Syrénerna har svällabnde knoppar här nu och de lär blomma lääänge i den här kyliga försommaren. Man får försöka se fördelarna ;)Såg att även liljekonvaljerna är på gång nu!
    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Haha, skrattade när jag läste om hur fint det egentligen är i verkligheten!
    Jag är också sån, sådär praktiskt tänkande. Som när jag ser hus med underbara punchverandor och snickarglädje, då tänker jag på hur jobbigt det är att putsa alla fönster och vilket jobb det är att måla om;)
    Kram♥ och njut av ledigheten!!

    SvaraRadera
  6. Marie: Så rätt du har! Delvis är det sant och delvis hjälper det mot vill-ha-känslan:)
    Så kloka vi är!
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Det är väl med soffan som när man läser historiska romaner. Hjälten och hjältinnan är så vackra och allt är så fint. Fast egentligen badade de nog bara någon gång per år, perukerna dammade, vaxljusen rök och sotade och de var säkert ofta snuviga på grund av dragiga hus. Men ROMANTIK ska man inte förklara, den ska bara avnjutas, hahaha!

    SvaraRadera
  8. Ja så är det nog:) Brukar tänka så när jag ser filmer där cowboys rider i dagar och sover vid lägerelden med samma kläder dag som natt...urk!
    :D

    SvaraRadera
  9. Åhh snälla kom hit och mangla mina lakan Karin?! Jag gillar lägereldslukt ;))

    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Hm...Ann-Louise;) Jag tänkte nog mer på att de inte tvättar sig:D
    Kram

    SvaraRadera
  11. Och om du kommer hit med dina lakan så ska jag gärna mangla dem:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥