tisdag 1 maj 2012

Vilken dag!!!

Den kan bara beskrivas på ett sätt:
UNDERBAR!

HEJ-HEJ :)

Solen har strålat hela dagen!
Från en klarblå (sommar)himmel.
Värmen har tvingat av oss kläderna.
Idag har det varit årets första linneochshortsdag!
Penséerna blommar kopiöst. En tjock
massa med vackra blommor.



Vita är också fina! Dessa står på altanbordet.


Mitt planteringsbord.

 Jag har sorterat krukor.
Kastat fula och trasiga. Kastat överflödiga.
Mårbackan har fått en större kruka med ny fräsch jord.


Har också städat; räfsat och sopat runt lekstugan.
Plockat undan leksaker. Skurat möbler. Njutit:)
Nu är det Jennys tur att ta insidan ;)))


Violerna blommar anspråklöst i gruset.


Den här blomman skulle vara tvåårig.
Det är minst 10 år sedan jag planterade den!
När den slår ut är den lysande gul.
Har glömt vad den heter:/


Svarta Vinbärs"blommor"
Nu går det undan!


Inne i glasverandan drack vi kvällskaffe klockan sju.
Då drog jag en pläd om mina bara axlar.
Annars har vi ätit och fikat utomhus hela dagen.
Det gäller att ta vara på go-dagarna.

I år blir det limegrönt till de orange-a :) dynorna
Har ännu så länge bara ett blockljus, haha...
S ska bygga en dagbädd till oss därinne.
DET ser jag fram emot:) Så mysigt!

Glasskålen med lock fick jag av Lisa.
Fyndad på Netto för en tia! :D

Ha en bra onsdag!
KRAMAR!

14 kommentarer:

  1. När solen kommer efter massa regn säger det bara POFF... sen blommar det för fullt. Den första skira grönskan är underbar. Liksom det limegröna (som även finns på min balkong)

    SvaraRadera
  2. Vårsolen är den bästa. Fint med limegrönt till dina dynor. Ska du sova middag utomhus sen?

    SvaraRadera
  3. Hulda: Ja, det är en varm och fin färg:)Har säkert något mer i mina gömmor som jag kan ta till. Två limegröna krukor hade jag, men de hade spruckit ute under planteringsbordet i vinter :/

    SvaraRadera
  4. Ulla: Kanske inte sova men absolut ligga och läsa när regnet smattrar på taket:) Det är ju ett helt annat ljus därute :)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Oj, det riktigt sprudlar av energi och vårkänslor här hos dig.. Härliga bilder också och visst var helgen helt underbar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Maidi: Ja, visst var den! Vi behöver verkligen det här efter allt regn, småkyla och grådask! Roligt att det inträffar på lediga dagar en och annan gång också:)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilket fint planteringsbord du har, längtar till mitt är färdigt!
    Vilka härliga dagar vi har framför oss nu, humöret stiger i takt med sol och värme:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. Skojare där.


    Storm, hagel och tre plusgrader. Inga shorts idag.

    Ha det skönt i ditt Skåneland!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hugan: Oj då, jag trodde att det var varmt i hela landet. Var bor du?
    Ja Skåne har sina vårliga fördelar men vintern är trist:)
    Kram:)

    SvaraRadera
  11. Marie: Ja det är stort och fint, lite lågt bara:) Just nu är livet så skönt!!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  12. Åhh så vackert du har det!

    kram 3 tanter

    SvaraRadera
  13. Såklart att jag ska ta tag i insidan!! Can´t wait!!
    Vad mysigt vi och flickorna ska ha där i sommar!!

    PUSS

    SvaraRadera
  14. Ja det ska vi allt!!! :D
    Puss ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥