onsdag 23 maj 2012

Lite nytt till trädgården:)

Hej!

Ännu en dag med sol och värme :)


Nu börjar man vänja sig med det här vädret 
och jag kommer inte att bli glad när det tar slut!!!

Fast det är klart...lite regn behöver vi,
gräsmattan är rätt blek efter den senaste klippningen:)


Den här pampiga blodboken står på en granntomt.


Igår var vi till Trädgårdsmästeriet i Osby.
Köpte tre tomatplantor som fått mellanlanda
i den här gamla trätunnan. Ska plantera ut dem lite senare,
de har det bra där så länge.


Köpte också en låda med blå kantlobelia, Gillar dem;)
De ska få pryda någon kruka vid hammocken.
Plus lite här och var på andra ställen.


Den här krukan fick också följa med hem igår.
Plus en ros som ska bo i den.


Jättedaggkåpan ska ner vid husgaveln och
hängpelargonian placeras i en ampel på altanen:)


Och här blommar det marktäckande!!!
Skulle behöva MYCKET av sådant, för nu håller
ogräset på att helt ta över!!!

Måste ut och rensa på lördag när jag är ledig.
Om det inte regnar....eftersom jag är ledig:)
Jo, det kommer det nog att göra...


Nu är Nisse utexaminerad bevakningskatt
och vi kan känna oss trygga!
Han är inte rolig att tas med
när han är i tjänst;)
hehe

I morgon börjar jag inte jobba förrän klockan 13!
Slutar 21.30. Men jag har lovat en av våra elever att vi ska se
delfinal 2/ESC tillsammans tills det slutar kl 23.

När man är helt blind som hon, så lyssnar man
hellre på radio eftersom allt beskrivs så mycket bättre där.
Så vi ska ha radion på och bild till mig men utan ljud.
Har jag aldrig provat förut.
Ska bli spännande att se om det är synkat.

Så i morgon blir det mys!!!

(Eller hur, E!?)

Godnatt och kram!!


11 kommentarer:

  1. Hallå där! Shit vad glad jag blev nu här på morgonen alltså av och läsa allt bra och gosigt du skrivit! Det kommer verkligen bli jättemysigt alltså! Du detta inlägget ska jag visa min familj och T i helgen. Jag tycker du är bäst på hela skolan! Jag längtar jättemycket till ikväll även om jag börjar bli lite smått nervös här nu.

    Du måste förklara vidare det där du skrev om Nisses bevakning sen också när vi ses:).
    Ha det jättegott så länge! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Man blir verkligen lyrisk av allt som är grönt och blommar så här i början. Härliga blommor du köpte och underbar skylt

    SvaraRadera
  3. O ljuvliga sommar och du har köpt blommor också! Här är det för tidigt för det. Vi har haft minusgrader på natten nyss. Väldigt osäker väderlek. Varje dag är jag ute och grejar. Igår efter jobb och middag gick jag ut ett par timmar igen. Nu är det hönshus och förråd jag håller på med. Jag kastar miljoners gamla blomkrukor och annat. Tyvärr böckar som är förstörda kastas också. Fortsätter ikväll. Ett smutsigt göra. Men det känns så bra att få bort sådant som hängt över en under flera år egentligen.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Hulda: Älskar blommor! Älskar sommar! Älskar blå himmel och sol!
    Just nu kan det inte bli så mycket bättre:)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Det är skönt att rensa! Framförallt efteråt;) Man blir liksom pånyttfödd (och kan börja samla igen;))Jag har rensat min pysselhörna på förmiddagen och nu ska jag duscha och gå till jobbet:)Ha en fin dag!
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Ulrika Sofia Brittasdotter24 maj 2012 kl. 12:48

    Kul att Nisse har börjat sin bevakningstjänst.
    Hoppas han kommer att trivas hos oss här i Glimåkra.
    Vi önskar honom lycka till.
    Hälsningar
    Tillförordnad tillsättare på securitas Ulrika Sofia Brittasdotter.

    SvaraRadera
  7. Hos dig blommar det för fullt...så vackert. Hoppas E och du hade en trevlig kväll:)

    Glad pingst o kram Helena

    SvaraRadera
  8. Tror det är en fördel att bara lyssna på musiken. Då hör man vilken som låter bäst coh slipper se allt spektakel runt om som bara finns där för att dölja att det är skräplåtar...;-)

    SvaraRadera
  9. Tror det är en fördel att bara lyssna på musiken. Då hör man vilken som låter bäst coh slipper se allt spektakel runt om som bara finns där för att dölja att det är skräplåtar...;-)

    SvaraRadera
  10. Här är det oxå varmt!! Äntligen :)
    Men nu är det dax att sova!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Glad Pingst önskar 3 tanter!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥