tisdag 8 maj 2012

Ute på vår gård

Halloj!!

 Gick en runda ut på altanen när jag
kom hem från jobbet. Solen visade sig en
stund - det har varit en on-off-dag vad den beträffar.
Speciellt varmt är det inte heller...14 grader:( 


En "Blue Daisy" som jag har fått
av min gulliga arbetskamrat Åsa står på bordet
ute vid hammocken.


Svarta vinbären ser ut att få en fin skörd i år:)


 Äntligen
har det börjat utvecklas ämnen till blad
på vindruvsplantorna:)

Trodde inte att de hade överlevt vintern!


Inne på köksbordet står min
Engelska pelargonia
och blomklasarna innehåller bara en endaste
blomma vardera!

Den här vagnen skulle vi
behöva nu!!!!!
Finns på Ikea, det har väl ingen missat:)
Dock inte i lager på 'vårt' varuhus i Älmhult!
 
S har stora problem med att få med sig
saker från kylen till bordet. Inte lätt med två kryckor!
Han äter knappt nåt när jag inte är hemma.
Och jag jobbar typ hela tiden!  
 
Nu tittar vi på Navy CSI och reklampausen är slut!
 
Ha en fin onsdag!
Snart är det helg igen!!!
 
KRAMAR!

8 kommentarer:

  1. Kan han inte hänga nån korg eller nåt runt halsen som han kan fylla med allt han behöver? Stackare :(

    PS. Du kan vara lugn. Än har ingen svikit DS.

    SvaraRadera
  2. Hulda: Ja det var ju ett fint förslag:) Ska höra vad han tycker om det:)) Kan ju säga att det är INTE han som behöver banta i det här huset...
    Skönt att höra att omgivningen ställer upp för dig! Då måste du sänka dina krav på dig själv och koppla bort tankarna på allt du inte kan göra! Lätt att säga för mig, jag vet......
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. En sån där vagn vill jag så gärna ha, man vet aldrig.....;)
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Marie: Ja, de är inte bara praktiska - de är väldans fina också! Och användbara:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Men Karin!! Titta på det översta kortet - Så fint du fick till det! Där tänkte du till tror jag minsann. Blomman perfekt placerad på kortet. Inte över hela bilden. Snyggt :)

    Blomman längst ner är också snygg. Där visar du blomman på nedre delen av kortet och ovan ser man det fina i bakgrunden. Jag tycker du har fått till de båda korten väldigt bra!

    Jippiee vindruvorna lever! Vilken tur! Den rullvagnen vill jag ha. Bra val ;)

    Du måste göra små matpaket och lägga ut på lämpliga ställen. Till S alltså ;)

    SvaraRadera
  6. Den rullvagnen skulle jag vilja ha, synd att den inte finns i Älmhult! Min paprikaplanta och mina tomatplantor har frusit sönder så jag måste köpa nya. Hur normalt är det med nästan två minusgrader den här tiden....suck

    SvaraRadera
  7. Den rullvagnen skulle jag vilja ha, synd att den inte finns i Älmhult! Min paprikaplanta och mina tomatplantor har frusit sönder så jag måste köpa nya. Hur normalt är det med nästan två minusgrader den här tiden....suck

    SvaraRadera
  8. Fina bilder igen Karin! En sån engelsk pelargon står på min önskelista, kanske till mors dag?
    Är nyss hemkommen från Karlskrona..
    Så mycket vackert och vårlikt längs vägen!
    Ljusa björkar, vita stråk med blommande slånbärssnår och blommande, gula rapsfält..Och närmare Karlshamn, fina vårliga trädgårdar med körsbärsträd och tulpaner!
    Så jobbigt för S! Han måste vara rädd om sej!Hälsa honom så mycket.
    Kramar Maria//Har försökt att bli din följare men det hänger upp sej nånstans...Får be min äldsta om hjälp när jag åker dit nästa vecka...

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥