tisdag 1 maj 2012

Välkommen, årets bästa månad!


SKÖNA MAJ!

Igår upptäckte jag till min skräckblandade förtjusning att
jag har fått en utmaning av självaste fröken Hulda! :)

Att egoboosta mig själv.

Har funderat hela morgonen för jag är inte van att
framhålla mig själv. Men något är jag väl bra på...;)



1. Att se det vackra. I människor. I naturen. I färg och form.
2. Att ta hand om andra. Ställa upp för dem som behöver. Lite för bra ibland.
3. Att visa kärlek. Till människor och djur


4. Att njuta av mina barnbarn.
5. Att teckna.
6. Att leka :)


7. Att ha förmågan att känna glädje.
När jag går till mitt jobb och trampar på samma
stig som mina barns små fötter
har gått på varje morgon på sin väg till skolan.

(Jag tom pratar med deras kvarlämnade steg på stigen ibland,
 kollar bara att ingen hör mig först)
Wierd:)

8 Att jag är lite knäpp och kan bjuda på det:)

Ja, det var ju inte så svårt! Hehe
Vad bra jag är ändå;)

Tack kära fröken HULDA!
Kram!

PS. Vore kul om någon av mina läsare gjorde samma sak!
Anncathrine? Ann-Louise? Marie? Ulla?



9 kommentarer:

  1. OK då, eftersom du frågar så snällt;) Men jag måste fundera under dagen och återkommer i morgon!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Tänk att alla vi som fått utmaningen måste fundera först... vad vi är bra på. Sen går det som en dans att skriva ner och ingen överdriver. Vart jag än läst handlar det om människor med stora hjärtan som finns för andra men inte helt glömmer sig själva. Människor som är kreativa och positiva. Jag blir så lycklig över att läsa även ditt inlägg Karin.

    Varm kram ♥

    SvaraRadera
  3. Minsann är du en hyvens människa!
    Själv är jag som vädret idag, gråkall och gnällig.
    Ha nu en skön eftermiddag!

    SvaraRadera
  4. Marie: Ser fram emot din lista:)
    Kram ♥

    Hulda: Tack. Varm kram tillbaka ♥

    Hugan: Kan inte du också skriva en lista!? Det finns säkert saker du är bra på. Jag vet flera, fast jag inte känner dig särskilt väl:D
    kom igen!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Nu har jag fått denna utmaningen från tre håll. Kanske tar jag tag i den...;-)

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Ulla: Haha, då får du presentera en lista med 24 saker som du är bra på! Det ska välan inte vara så svårt!
    Kram :D

    SvaraRadera
  8. Du glömde skriva din fenomenalt roliga humor... :)

    Njaa...Tror nog inte att jag ger mig på någon utmaning. Inte just nu iaf. Får vara glad om jag skriver nåt inlägg alls.

    ♥ Kram

    SvaraRadera
  9. Ann-Louise: Du måste skriva, jag saknar dig ju!!
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥