torsdag 9 februari 2012

15 bilder från vårt kök

HEJSAN!
Idag har jag gått runt i köket och fotat.
Helt utan inblandning av Nisse, för han är ute och röjer.
Kan själv!!!!


Hela 15 bilder kan låta mycket:)
men...
...det blir lätt många bilder om man tar på detaljer också. 
Egentligen har jag bara en bild på köket (kommer längre ner)



Det här skåpet städade jag igår:)
Tänk att jag faktiskt har gjort lite nytta!!!
Alla termosar och kaffepressar stod framme på bänken.


Där är det nu så här pass rent från saker:)))


Diskbänken vetter ut mot vägen och insidan av fönstret är 
ofta fullt av vattenstänk som jag får tvätta bort.


Här är köket i sin helhet.
Ingen skarp bild, men man ser ju att  
taket hänger över rummet som ett mörkt åskmoln.

Det är ju såååå jobbigt att måla tak! Man får ont överallt.
Och dessutom behöver det avfettas innan
....jag vill, men orkar knappt tänka tanken:(


En snurrplatta från IKEA är idealisk att ha diverse
matlagningshjälpmedel på bakom spisen.


Avståndet till snurran är kortare än det der ut som. 


Hyllan vid fönstret rymmer också en del
bra-att-ha-till-hands-saker. Och en del som bara är fint:)


En kalender är alltid bra att ha synlig för alla. (Alla två;))


Lite samlade saker på farmors gamla bricka.


Matplatsen. I soffan sitter husets två nallar:) 


Brödnagg.


 Tre skålar på hyllan ovanför kökssoffan.


På kylen har jag två magneter som jag bara tycker så mycket om.
De är designade av Lisa Tofft. Hon finns HÄR.

Gå in och titta på hennes fina bilder!!


Den här har varit ner i diskvattnet en sväng och är lite skadad.
Men vad gör det - den är ju bara så JAG!

Nu skajag hoppa in i duschen för det är strax dags att gå till jobbet.
Jag har fem minuters promenadväg dit:)

Inte mycket till motion.

En stor: 


till er alla!!!


13 kommentarer:

  1. Fin-fint igen! Likadan kaffeburk och Eva Solo termos har vi! Ett vitt tak i köket blir pricken ovan i:et, jess!
    Och Lisa Toft...träffade på henne för första gången när vi för första gången var på rundtur i Skåne härom året. En liten rar butik i Kivik va?
    Sånt man blir glad av!
    Kram tillbaka :)

    SvaraRadera
  2. Åh jag föll direkt för din farmors gamla bricka, så fin! Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hugan: Jaså ni hittade butiken så på en gång:) Vi som bor i Skåne har aldrig varit där! Men det får ingå i en utflykt till våren/sommaren:)

    Hon gör så goa djur och mysiga kommentarer. Kanske unnar jag mig en liten tavla:)

    Ja, taket ja! Får visa bilden för min man, det syns så mycket mer när man ser den:/ Kanske kan jag övertala honom att hjälpa mig:)
    Delat arbete är...du vet:)
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Du vet ju redan vad jag tycker om allt du visar....:)

    Ska inte alltid vara så långrandig. Övar på att surra mindre.

    SvaraRadera
  6. Ann-Louise:
    La precis till en suddig bild på matplatsen. (Eller kanske har jag smutsiga glasögon igen;))

    Snälla du, surra på! Det är så roligt med allt som bubblar ur dig;)))
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Roligt att se hur det ser ut hos er nuförtiden, har ju inte varit där sen okt-10 va?
    Kram Kompis! <3

    SvaraRadera
  8. Äh, glömde det du lärt mig ;)....♥♥♥ ♥

    SvaraRadera
  9. så härligt att ha ett fönster framför diskbänken *avundsjuk*

    SvaraRadera
  10. Chris: Är det någon skillnad då? Vad i så fall? Förutom att jag flyttar runt på saker...♥♥♥
    Kram :)

    SvaraRadera
  11. Ulla: Ja, men det hade varit fint med en annan utsikt. Är inte överdrivet intresserad av vilka som passerar på vägen utanför...
    Kram:)

    SvaraRadera
  12. Längtar tills jag har ett stort kök att ändra om i :)!

    Puss!

    SvaraRadera
  13. Ja, Lisa...måste nog ringa till dig idag angående ett ev. kök...:)
    PUSS ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥