torsdag 23 februari 2012

Ibland händer det ingenting alls

Ja, vissa dagar bara passerar.


Ån flyter stilla genom byn, som den alltid gör.
Solen skiner och det är vår i luften.♥


Snödropparna tittar fram och knopparna sväller.♥


Pippis båt är 'sjösatt' i lekparken:)♥


Tulpanlökarna är på väg upp...♥


Alla skolans fordon har brunnit upp under natten♠


En var röd men jag vet inte vilken...♠



I de här säterna sitter jag inte mer...♠


Och en prinsessa är född som ska
se ut så här när hon blir stor:)♥
 

Ja, ibland händer det ingenting alls.

Andra dagar händer det en hel del.
Och idag var väl en sådan dag.
 
KRAM!♥

8 kommentarer:

  1. precis, vissa dagar händer det en massa:-), nästan varje dag. Om man bara tittar och känner efter. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka våriga bilder!
    Är dom tagna idag?
    Är det verkligen sådan skillnad på Skåne och här i Stockholmstrakten?

    Ser ju väldigt vårlikt ut! Så härligt!

    Mindre härligt är det ju med bilbilderna, tyvärr, sån´t händer här också. Väldigt tråkigt.

    Önskar dig en trevlig kväll
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Ulla: Ja visst gör det, men den här dagen var...annorlunda.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. AnnCathrine: Bilderna är tagna idag:) När jag åkte till Stockholm i lördags hade vi 1 dm snö och när jag kom hem i tisdags såg det ut så här :)

    Jättetrist med bilarna, men det är inte säkert att branden var anlagd för de står parkerade bredvid en Pelletspanna så det kan ha flugit gnistor som antänt carporten (som är helt borta) Eller nåt sådant...

    Nu hoppas jag att bilarna ersätts snabbt för vi behöver dem ganska ofta. Tex på måndag!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Här ligger snön djup och endast tomten är vaken :)) Vi har verkliegn massor av snö. Jag vet att Sverige är avlångt men det är ju helt otroligt att det börjat svälla (knoppar) hos er. Vad det ser härligt ut!

    Vad synd på bilarna. Vilken himla tur att ingen eller inget annat kom till skada! Hoppas att det fixar sig snabbt.

    Fredag imorgon och du är ledig :) Härligt, då kan du och Nisse fika, läsa tidningar och lösa korsord hur länge ni vill på morgonen, ehhh.. på dagen. Du sover ju så länge din lille nattuggla!

    Nu ska jag lägga mig. Har kommit från jobbet, duschat och nu hopp i säng.

    ♥ Kram ♥

    (ingen fin prinsessa om det blir så där)

    SvaraRadera
  6. HU! den där prinsessan...

    Säger som pralintanten ;) vilken skillnad, här ligger snön meterdjup och gnistrande vacker! Men om sisådär tre månader är vi ikapp ;-D

    Kan tycka att det är skönt med såna där dagar som det inte händer just nåt på...man får bara vara, andas, komma ikapp, leva...men de där bilderna på utbrända bilar..vad har hänt?? såg otäckt ut.

    Nu ska jag snart gå i säng, har precis jobbat klart för veckan, nu är det långledigt igen :D
    Gonattgonatt o sov så sött!

    SvaraRadera
  7. Hahaha - så sa min dotter också när hon såg 'framtidsbilden' på lilla prinsessan :)HU!

    Ja just nu är det skillnad på hur långt våren kommit, men ni kommer snart ikapp;)))Njut av den vackra snön, den har sin tjusning den också:)

    Bilarna brann (upp/ner) inatt, vad som har hänt är fortfarande okänt. Men jag tror på en naturlig förklaring tills motsatsen bevisas;)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ann-Louise:
    Ja jag sover länge:) Och är uppe sent och svarar på kommentarer;))

    Sitter och kollar upp var det finns kattluckor och vad de kostar. Det är så synd om Nisse när vi jobbar hela dagarna båda två. Han älskar att vara ute, men jag kan inte lämna honom ute när jag går till jobbet för då får jag honom efter mig:)

    Idag när jag skulle gå o titta på bilvraken fick jag vända efter halva vägen och bära hem honom eftersom han rusade förbi mig helt plötsligt.

    Kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥