onsdag 22 februari 2012

Äntligen är lilla bordet på plats

Hejåhå!!

Nu är äntligen mitt lilla bord målat!
Innan var det ljusblått.
De är så väldigt lättplacerade såna här småbord.
Men bara om de inte är blå!

Försöker få till lite blått här men det går så-där.
Provade i köket, men det fick bli uppe i TV-rummet istället.

Köket är för svårt, där finns för många
rosa och röda toner redan.  


Bordet står nu i vardagsrummet bredvid gammelsoffan.
Det blir ju en dominoeffekt när ett bord ersätts av
ett annat. Här är faktiskt hela fem bord inblandade.  


Ska även visa en del av det jag köpte i Stockholm.
Dessa vävda underlägg finns på Hemtex.
Fyra för 99:- Tycker att de är så fina!

Muggarna är en komplettering av våra favoriter.
Finns förstås många som är finare, men dessa är
underbara att dricka kaffe ur! Vi har två sedan innan.
Med annat mönster dock, hittade inte likadant nu.

De är tunna, har utsvängd drickkant och stora öron.
Och är lagom stora, rymmer cirka 1½ normal kaffekopp.
Perfekta! 


En handduk! Till "stortoan" som går i rosa och turkos:)
Från Hemtex.

 Idag har jag rivit ut varenda pinal ur lilltoan.
Allt ska torkas, diskas och vissa saker slängas.
Storrensning och rengörning mao.
Och här sitter jag, fast det inte är färdigt:)
Sån är jag ju - hoppar runt mellan projekten.

Jag håller även på att tvätta, laga mat (kalops + potatis)
och går dessutom klädd i målarkläder.
Ska måla lite smågrejor senare:) 


Har också köpt en present till nyaste familjetillskottet, Lemmy.
En nöffande gris som Nisse inte tycker det minsta om.

 Han är tom rädd den för den:)))
Men han vågar puffa till den väldigt försiktigt med tassen
när den är tyst;)

Har funderat lite på vad det är jag använder min blogg till.
En slags offentlig dagbok liknar det ju mest.
♥ Skulle önska att jag var lika duktig på att
skriva engagerande inlägg som du är, Ann-Louise:)

Skriver bara lite text till de bilder jag har för dagen.
Om jag har några.

Ha en fin kväll och en bra torsdag!
Och sedan är sportlovet slut!

Kramar!


9 kommentarer:

  1. Jag använder också min blogg till någon slags dagbok, det är så kul att gå tillbaka och läsa vad man gjort.
    Det är ju upp till var och en att bestämma hur man vill ha det:)

    Idag har jag tagit det väldigt lugnt, för det har varit väldigt intensiva dagar i Stockholm. Sen har jag dragit på mig en förkylning också, så jag har inte gjort mer än nödvändigt!

    Hoppas du får en fin kväll:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Marie: Ja, det är ju våra bloggar så vi skriver egentligen precis vad vi vill:))) Men det är ju roligt om någon vill läsa den och ännu roligare om de lämnas några ord i kammentarsfältet;) Tack för det:)
    Krya på dig-kram! ♥

    SvaraRadera
  3. jag tycker din blogg är mysig och om det är din "dagbok" så får det gärna vara det. I min blogg blandar jag "arga" debattinlägg med dagens händelser. Så ens blogg bllir precis vad man gör den till:-)

    SvaraRadera
  4. Ja, så är det ju.........en offentlig dagbok och tur är väl det för annars skulle jag väl inte veta ett enda dugg hur ni har det nuförtiden. ;)
    Kraaaaaaam på er båda! ♥
    Chris

    SvaraRadera
  5. Bordet blev jättefint!! Vet du, du beskrev den perfekta muggen att dricka ur och jag håller med. Dessutom var de ju fina ;)

    Jag minns precis när jag upptäckte din blogg den där dagen för länge sedan. Det var en kommentar du hade skrivit hos någon. Och sedan den dagen har vi ju hängt ihop du o jag :))

    Sedan dess har du ju hotat flera gånger med att sluta blogga eller iaf ta en paus. Det har jag ju sagt att du inte får :)) Din blogg och du skriver vad du vill Karin!!

    Vad fint det blir på lilltoan. Jag funderade på vad mao betyder. R sa att det betyder "med andra ord". Tur att han sa det, då slapp jag fråga dig och skämma ut mig inför Sverige he he

    Tack snälla du för för de fina orden om mina inlägg! :) Jag ser det inte riktigt så själv men...ja du vet hur man är :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Ulla: Ja, du är så engagerad och duktig på att skriva debattinlägg! Jag mår inte så bra av att vara alltför engagerad eftersom jag känner in onödigt mycket. Andras sorger blir nästan som mina egna.
    Men jag läser och kommenterar gärna :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Chris: Har fått ja av Åsa till våren/sommaren:) Ska bli så roligt!! Tack för att du tittar in och lämnar lite spår efter dig då och då!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Ann-Louise: Perfekta muggen, absolut! Du ska få prova den när du hälsar på mig;)

    Ja, vi har "känt" varandra över ett år nu:)))Verkligen följts åt i bloggosfären, tror vi har kommenterat nästan alla varandras inlägg. Kan nästan inte göra ett nytt förrän din kommentar har trillat in :D

    Ändå är våra bloggar ganska olika.
    Konstigt hur du kunde hitta mig via en kommentar, jag kommenterade ju nästan aldrig från början:)

    Minns hur glad jag var att någon jag inte kände faktiskt läste min blogg och hur rädd jag var att du skulle tröttna. Minns du att jag frågade dig ibland om du fortfarande hängde med? Det borde vara för ett år sedan ungefär.

    Fast det känns som att jag har känt dig så mycket längre:)
    Ha en fin torsdag!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  9. Yeees Karin, såååå roligt det ska bli!
    Kraaaaaaaam ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥