onsdag 22 februari 2012

Hemma igen!

Hej-hej :)
Nu sitter jag här igen, hemma vid min dator!
Har haft en jättefin vistelse i Stockholm ♥
Och ni, så fort det går att åka tåg när man sover!!!
Känns bara som att ha varit nästgårds;)

Ser lugn ut men skenet bedrar...

Här sitter vår vän Nils ute på ett bord och tittar in genom
fönstret samma dag som jag åkte (svek honom). Det snöade rätt
ymnigt. Och då var ju tåget så klart försenat..... 
MEN...
...under de dagar jag har varit borta har det varit
plusgrader och regnat, så nu är nästan all snö väck:)

Ja!!!! Altanen är bar!! Wihooo...

Bäddad säng....Nääääää;)

I huset bredvid sonen John med familj ligger ett hotell.
Där hade de ordnat rum till mig! LYX!!
Lilla M vaknar och gråter flera gånger per natt och
de har bara en trerumslägenhet så där är rätt trångt.

Och jag klagar verkligen inte! Det var rätt
intensiva dagar och jag tyckte att det kändes
skönt att få gå undan och vila och titta på TV på kvällen:)

 Blivande konstnär?
Mitt äldsta barnbarn Stora M ♥ fem år:)
älskar att rita och måla! Vi satt och ritade
olika saker tillsammans nästan hela tiden.
Och pratade, planerade och fantiserade.
Hon råkar tycka om att göra samma saker
som sin Farmor:)

Litet solsken dagtid, men...

Här har vi lilla M ♥ 16 månader,
lillasyster och nattmarodör:)
Mitt yngsta barnbarn. So far.
En riktig liten goding!

Ingen har tid med mig...

Och så Korori inte att förglömma:DDD
Ska bli kul att se hur hundarna och Nisse kommer
överens så småningom när de träffas:)

Tror inte att Nisse blir lätt att tas med för dem.
Han var iofs jätterädd för en nöffande gris
som jag har med mig hem
till Lemmy (Lisas hund)

Framför Naturhistoriska Riksmuseet  

I söndags gick tre generationer
på Naturhistoriska museet. Den äldsta fotar:)
Vi tittade på olika utställningar och testade
allt som gick att testa:)Sedan gick vi på bio på
Cosmonova och tittade på flygande monster i 3D 
Dvs dinosaurier.
Lite läskigt var det ibland. Såg att barnbarnet 
tog av sig glasögonen då och då;)

Igår, måndag åkte jag och Johns fru ut och shoppade:)
Och det är ju alltid trevligt;)

Köpte med mig lite smått o gott som kanske
dyker upp på bloggen i morgon. Tillsammans
med det nymålade lilla bordet:)

Tulpaner från Hässleholm:)

Helgens tulpaner var röda! Kärlekens färg.
Och mycket kärlek har jag fått under dessa dagar!

Men nu känns det skönt att vara hemma igen!
KRAM!


6 kommentarer:

  1. Så härligt att få umgås med barn och barnbarn, visst är det;-)

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem!! Och välkommen till stora A och lilla S om ett par dagar;)!!
    Puss!!

    SvaraRadera
  3. Sist jag sov på hotell, en av de få ggr jag har gjort det, var ensam med en nyopererad liten hund med tratt runt huvudet, vinglande runt med slem droppande ur munnen, på hunden alltså :)) Och jag sov inte nåt alls den natten av precis nämnda anledning :))

    Åh söta söta små barnbarn ♥ Söt som farmor ;)

    Jag har svarat och skickat tillbaka!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Svar: Ja, visst är det härligt att få umgås med de små, tyvärr blir det alltför sällan bara pga avståndet. Mer tid kommer att finnas när jag blir pensionär om några år. Men då har jag väl inte råd:/

    Skönt att vara hemma igen trots allt. Längtar också till lördag, Jen:)

    Visst är det lyx att bo på hotell. Inte något man gör ofta precis:)
    Jaså var det hunden...jag såg framför mig hur du vinglade runt med slemmet droppande...hahhahhahaha :D

    Kramar!!♥

    SvaraRadera
  5. Hej Karin! Skönt att Du är hemma igen aoch att Du haft det roligt i Sthlm! Det här är min sista lediga vecka, på måndag börjar jag en praktik på Studieförbundet Vuxenskolan! Det kändes riktigt bra när jag var där på intervjun i måndags...Och det ligger nära, tar ca 5 minuter att gå...Tror att det blir spännande! Önskar Dej en trevlig helg i Malmö!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  6. Men Maria, så roligt!!! Hoppas att det leder till något beständigt ♥
    Kommer du att vara där varje dag?
    Såg lilla Enya på fb och hon är riktigt fin:)
    Dyker upp till våren!
    Hälsa A
    Kram!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥