söndag 12 februari 2012

Min Pysselhörna

...behöver städas och bordet behöver skrubbas rent från färger!

HEJ alla glada! 


Här hänger "fuskbokstäver" som är bra att ha ;) och ett
stackars ensamt, fruset hjärta som trodde att det skulle få
en lurvig kompis att värma sig vid :/ 


Min symaskin är från 1969 och fungerar utmärkt!
Pepparpeppartaiträochfingrarnaikorsochvadsomhelstsominte
görattdengårsöndernuförjagharinterådattköpaenny!!!

På den har jag sytt nästan alla barnens kläder när de
var små och jag var hemma-mamma. Och de klagade
aldrig och blev aldrig retade.

Ingen mobbing fanns på deras skola i Lycksele.
Som tur var :) 


Ja, här behöver det både städas och sorteras.
Högst upp th. sitter min kära mamma och plirar.
Hon skulle ha fyllt 89 år igår om hon hade levt.


Här trivs jag trots oredan.
Håller på att måla en  ny tavla som sakta växer fram.
Syr lite. Klurar en del.


Tittar ut genom fönstret och ser detta.
Grå dag. Lite snö. Idag ett par plusgrader.


Och Nisse  han ligger och väntar i min kasse.
Kanske på att vi ska åka och hämta vår nya hund
Pepper som kommer med tåget endera dan;) ??????

Nja, jag tror nog att ägaren har ångrat sig lite?
Men det vet ju inte Nisse, han ser bara fram emot
att få busa i snön med sin nya vän. För han tror också
att han är en liten hund när det kommer till snö.
Han skuttar och hoppar runt som jag aldrig
har sett en katt göra förr.

Nu ska vi visst dricka lite kaffe här hos oss:)
Maken har fixat!

Ha en fortsatt fin dag!!!
Och gissa vad?! I morgon är det MÅNDAG!

KRAM

19 kommentarer:

  1. Hahaha men Pepper var skötsam idag så han kommer inte riktigt än! :))

    Vilken fin pysselhörna med hjärtan å allt. Men du vet....den som väntar på något gott får vänta....några dagar till ;))

    Blir kul att få se din nya tavla! Väntar med spännning :) En del symaskiner håller verkligen år ut och år in. De är ju dyra att köpa och jag hoppas verkligen att min håller för nu håller jag ju på att sy hjärtan som ska skickas lite hit o dit ;)

    Nu ska vi äta mat. Vi ska äta matejessill fast det inte är sommar och de andra tre ska äta pannkaka. Imorgon måndag och jag jobbar kväll. Ha en bra arbetsdag du också!

    Kram ♥♥

    SvaraRadera
  2. Jasså var det bara pralin-lureri? trodde ni skulle hämta en vovve tills jag såg hennes kommentar här uppe.
    Hon med sina lurviga hjärtan... hmpf säger jag med ang. det!
    Trevligt med ett pysselrum. Har ett jag med men är dålig på att pyssla :) pusselpyssel hamnar oftast i v-rummet ändå :-)
    Ha en skön måndag du med, det kommer jag att ha ( är ledig!!)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. I mitt pysselrum är det världens röra just nu, jag håller nämligen på att måla om olika loppisfynd.
    Men jag ska inte klaga, dels är det kul att pyssla, dels så har jag ett ställe att hålla till på utan att behöva städa efter mig;)
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Jag förstod väl att du skulle ångra dig:))))

    Lisa, en av mina flickor, har överraskat oss genom att skaffa en hundvalp! En boxer. Han är 8 veckor och jättefin:) Har inte träffat honom ännu, men gissar att han är större än Pepper trots sin ringa ålder!

    Ska bli kul att se mötet mellan Nisse och honom. Så klart kommer det ett inlägg om det senare!

    Matjesill är gott! Pannkakor också! Skönt att ha en lite enklare matlagning ibland. Fast pannkakor tar ju tid...

    Nu hör jag att S slamrar i köket så det är väl dags att gå och göra min del:)
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  5. Hugan: Ja den där Pralinen hon bara lovar och lovar...:) Inte vann jag något hjärta och inte skickar hon hit hunden!

    Pussel, ja. Det fick jag ge upp sist. Nisse han rev runt - fast jag tejpade fast en duk ovanpå det jag hade byggt lyckades han få ner en massa bitar på golvet varje dag
    :(

    Får försöka när han har blivit äldre och förhoppningsvis lugnare.
    Eller stänga in mig i gästrummet:) Eller lobotomera honom;)

    Fy så hemskt det kändes att skriva det, fast det var ett skämt!!!

    Ha en fin kväll!
    Kram :)

    SvaraRadera
  6. Marie:
    Ja, pysselhörnor är bra att ha! Nu ska vi äta och sedan ska jag gå ut i garaget och måla mitt lilla bord ett varv:)

    Visar det på bloggen när det är klart:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Så mysigt det ser ut i din pysselhörna!
    Har också en symaskin av äldre modell, en Husqvarna som jag fått av min mamma, vet inte riktigt hur gammal den är men gissar på 67-68.
    Den går som på räls!

    Din katt verkar så rolig! Tänk att den gillar snö, det har jag aldrig hört talas om! Våra två katter vill helst inte gå ut nu när det är snö, smyger längs med husväggen där det är snöfritt!

    Ha nu en skön fortsättning på söndagskvällen och en bra vecka
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Ja min katt är nog en korsning mellan en massa olika små djur:) Han har så många underligheter för sig som jag inte har upplevt innan, fast jag "alltid" haft katt:)

    Men det är väldans roligt att han är så speciell:)

    Kram:)

    SvaraRadera
  9. tror nog att Ann-Louise kommer att behålla sin lilla rackarhund så Nisse kan få ha det fortsatt lungt och skönt:-)

    SvaraRadera
  10. Den där pralinen letar din adress. Tänkte bara berätta om det är så att du får upp en varningsflagga om obehörigt intrång ;)) Förstår inte var den försvann....Och var den lilla söta "väskan" som jag fick av dig...Jag la den på ett ställe för att lätt kunna hitta den och jag behöver den....

    ♥♥

    SvaraRadera
  11. Ulla: Ja, det verkar inte bättre :) Hon har ångrat sig - igen! Det är inte första gången hon lovar att jag ska få honom:D
    Kram:)

    SvaraRadera
  12. Ann-Louise:
    Tänker du komma och hälsa på nu äntligen;)? Och sminket ska du alltså ha i den lilla väskan?

    TREVLIGT :D:D:D
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Oreda??? Vart då?? Du har inte varit hos mig...

    SvaraRadera
  14. Nu blev jag rädd!! Trodde att ni också skulle skaffa hund...! Puh!!

    Puss!!
    Längtar till torsdag!!!

    SvaraRadera
  15. Jag fann brevet från dig. Väskan...tja...på ett säkert ställe ännu. Nej, inget smink däri :)) Pärlor bara pärlor. Perfekt för mina vackra pärlor.

    Du har mail strax.

    Kommer till sommaren. Kan jag åka tåg hela vägen? ;)

    SvaraRadera
  16. Birgit: hahhaha, jo det har jag, men inte där du bor nu:) I Broby var det alltid städat och fint;)
    Kram.

    SvaraRadera
  17. Jenny: Det räcker med alla mina hund-"barnbarn" ;))) Och så ev. lille Pepper, men han ryms i en handväska så det räknas knappt inte som en hund:DDD Ett kuttersmycke;)
    Puss! ♥

    SvaraRadera
  18. Ann-Louise: Jag hämtar dig i Osby! Eller i Hässleholm om du tar X 2000!
    Beställ biljetten nu, så är det nästan gratis !!!


    Men du luras väl igen din skurk;)
    Kram:)♥

    SvaraRadera
  19. Hade jag snyggt o städat i Broby??? Det kan jag heller inte minnas, men du har säkert rätt. Dumt att ifrågasätta sånt ;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥