söndag 5 februari 2012

Medinan...

...heter en webshop som jag har kikat in i idag.

HEJ!
Tänkte visa bilder från lägenheten som Emma och Jonte
flyttade in i igår. Tyvärr var det helt slut på kamerans batteri
så det får bli lite shoppingtips i istället.

I morgon ska den vara nyladdad!

Som vanligt när jag ger dessa tips så låter jag ögat styra, inte priset:)
Skulle själv inte ha råd att unna mig mycket av detta!


En underbart vacker quilt i ljusgrått. Av silke.
Jamen...den måste ju vara jätteskön! Se så fint arbetad den är med
klädda små knappar - eller är det små tofsar...? Svårt att se!
Slå till om ni har 2500:- över...;)


Här finns även den lyktan som jag har och den är inte så väldans dyr:)
Den har ett väldigt fint och stämningsfullt sken kan jag intyga!


Vacker ljusstake som kräver litet av sin omgivning/placering:)


Fin marockansk skål. Typ de som säljs av Tine K Home. Mönstret är
nytt för mig och jag tycker att det är jättefint. Finns många liknande skålar i
ett brett urval av färger!



En skön och varm pläd!!!
Skulle jag behöva här i vårt för tillfället kalla hus!
Stickade plädar är så följsamma och sköna att vira runt sig!
Den heter "Farfars pläd" och finns alltså HÄR.


Den här smäckra järnstolen tycker jag också om:)

På ett sätt. Den får mig att tänka
på sommar, grönska och blommor. Skulle lika väl som att användas
som stol kunna vara fin att ha som en del av ett arrangemang.
 Ja om jag fick den skulle jag utan tvekan tacka och
ta emot, men skulle jag betala 1600:- för den?
Näääää.
Skulle ni?


Nu ska jag fixa lite med tvätten. S ligger i soffan framför TV:n
och tittar (med misstänkt tunga ögonlock) på fotboll. Innan har han
tittat på bandyfinalen. Den kunde inte ens jag låta bli att vara med på
det var spännande där mot slutet:) 


GRATTIS Sverige till VM-Guldet!

Och grattis alla andra till en ny fräsch arbetsvecka ;)))

KRAMAR!

6 kommentarer:

  1. Fina saker du visar och ännu finare priser hmm.... Att det ska vara så himla dyrt! Men det är klart, det finns ju de som köper det. Klart de kan sälja det dyrt ändå. Men att kika är ju gratis nästan.

    Tack för en ny fräsch arbetsvecka! :)) Du skulle ha skrivit "krispigt" ist. Det är tydligen inne-ordet på bloggar, har jag läst mig till. Du vet, krispigt fräscht och krispigt vita blommor och så där :))

    Ha en riktigt krispigt fräsch vecka du också ;) Kram kram ♥

    SvaraRadera
  2. härliga ting du visar Tine K har mycket fint.....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Ja det har jag också uppmärksammat, det är ganska uttjatat hos en del:)

    Ja, kika är gratis och man kan inspireras till att använda något man kanske rent av har hemma och inte tänkt på innan. Du har väl säkert en gammal silkesquilt i garderobem??? ;)Eller uppe på vinden?

    Klart är att gammalt "skrot" har ett visst värde nu:) Om du bara visste hur mycket sådant vi SLÄNGDE när mina föräldrar flyttade från sitt hus 1980! Det var en gammal släktgård med flera generationers kvarlåtenskap i uthus, stall, vagnsllider och ladugård. Hujja.

    Vill inte tänka på det.
    Ha det gott!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  4. Sandra: oj där kom du mellan så mitt svar hamnade lite för långt ner:) Tack fina du för att du tittade in! Du får gärna ta del av ovanstående svar för jag är säker på att du om någon förstår min vånda där:)
    Kram, kram! :)

    SvaraRadera
  5. Tack för fina tips och bilder!
    Och för en önskan om en ny trevlig arbetsvecka. Jösses kan knappt bärga mej tills imorron!!!

    SvaraRadera
  6. Hugan: Hahhahha:D Varför tror jag att du är ironisk där? ;)
    Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥