fredag 17 februari 2012

Hemma och vänder:)

 Hejsan!

Är nu hemma från Malmö igen:)
  Hann tyvärr inte med att träffa Lisa och hennes valp.
Men nästa lördag ska jag på Melodifestivalen (genrepet)
så då får jag en ny chans. Och den tänker jag ta!

Lekande systrar 

Här sitter mina gullungar och leker på "Yogamattan"
som Alice kallar den. Hon ska bl.a bli
Yogainstruktör när hon blir stor
och nu tränar hon oss alla
på den här (ikea)mattan;/

Pust och stön...

Djurnystan/bollar

Konstiga små filurer de leker med:)
Bollar som man ska kasta i golver och...

Hårda leksaker 

...vips blir det små djurliknande varelser av dem:)
Ser t.om ut som att en av dem har en liten bebis i magen?!

Fryser om huvudet? 
Sofia
gillar smycken och trär dem på både armar och ben:)  

Liten sjukling 
Alice
var lite hängig under dagen och ett par timmar
efter att hon hade somnat igårkväll kom hon upprusande
och hade ihålig skrällande hosta och andnöd.

Hörde direkt att det var ett kruppanfall,
men Jenny hade aldrig varit med om
det så det var ju tur att jag var hos henne.
Pappa J var i Japan. Obehagligt var det i alla fall
och hon fick sova sittande resten av natten.
Idag verkar hon vara ok igen. 

Obäddad gästsäng:) 

Här inne sover jag och Sofia (som alltid vill sova
med mig när jag är i närheten:)) Och det har jag verkligen
inget emot:) Trots att hon vaknade  klockan sju :)

Utsikt från altanen 
Igårkväll regnade det massor och den lilla snö som fanns
försvann snabbt. Gräsmattan utanför är jättevåt av regnandet 
och Öresund är istäckt längs stränderna som ni ser.

Växten på altanen är ett Cederträd.
Danskarna har dem ofta ist f julgranar inomhus:)

 Tre fina flickor
Jenny
och flickorna följde mig till bussen vid halvett.

Därefter träffade jag Elin en stund.
Vi gick hem till min svärmor/hennes farmor och fikade
och sedan åkte jag hem:)

Suddig bild:) Klicka så syns det bättre!

Den här bilden blev visst lite suddig:)
Vill bara visa att uteserveringarna är igång
och folk sitter mot solväggen och njuter av solen.

Hann gå  lite i affärer innan jag mötte upp Elin.
Granit. Lagerhaus. Indiska. Åhléns.

Köpe lite smått och gott att ta med mig till Sthlm i morgon:)

KRAMAR!!!
Vi hörs på tisdag, om jag inte får
för mig att göra ett inlägg hos John m. familj:)

9 kommentarer:

  1. mmmm Granit! Fina barn o barnbarn du har:-). Vår Asta kom till oss när hon var 8 veckor, uppfödd i en minikennel i Skåne.

    SvaraRadera
  2. Ulla:
    Ja Granit är ju en favorit! Fast jag köpte bara tavelmagneter och en bestickslåda idag:)
    Var på vippen att köpa en klänning på Indiska men ångrade mig.
    Kram:)

    SvaraRadera
  3. Tur mormor var där :) Vi klarar oss inte alltid själva, fastän vi är stora eller??
    Förresten, har jag verkligen sagt att jag inte skulle ha barn??? Det kan jag då inte minnas :)
    Kram från ett snöigt norr!

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du var där när kruppen kom!! Vilka små rara lekdjur de söta töserna hade!
    Härlig rundtur i vårlig miljö!
    (här är det idag snöstorm)
    kram!

    SvaraRadera
  5. Birgit: Ja det sa du:)) Men du var ju bara barnet då ;) Och vilken himla tur att du ångrade dig!!!! :)))
    Ja mamma är bra att ha fortfarande en och annan gång...;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hugan: Idag har vi snöstorm här i norra Skåne också:/ Hoppas bara att det inte blir tågkaos nu när jag ska iväg till Storstaden:)
    Så den vårliga miljön är koncentrerad till Malmö m.o
    Kram! ♥

    SvaraRadera
  7. Sv; Jag är så ledsen att jag måste krossa din dröm, eller? Se det som att du är stark som fanns där själv för din mamma! Jag har nämligen en åtta år yngre syster som bor en kvart ifrån mamma (bipolär) sen har jag en fyra år äldre halvbror, (alkis) som bor tio minuter från mamma. Själv har jag tolv mil att köra, men försöker hälsa på henne varannanvecka. Tycker mig vara fullt frisk och stark i psyket ;-)

    SvaraRadera
  8. Vilka söta barnbarn du har!

    Trevlig kväll
    Hälsningar Anncathrine

    SvaraRadera
  9. Vilka söta flickor...alla tre! kram från oss 3 tanter.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥